olie eller lak i denne situation

Lige et spørgsmål til min nye balkon og havemøbler. Hvad ville I bruge til at opfriske de her to trælister ? Gryden står på balkonen dvs den ene liste er inde i stuen.

Har nemlig noget skibslak liggende i kælderen og er klar på at slibe lidt ned med noget korn 120-180-240.

Ellers skal man jo til at bruge noget olie. Teakolie, træolie eller ædeltræsolie ?  oliebaseret/vandbaseret

Dette spørgsmål gælder også mine møbler i akacietræ ?

Biltemas produkter ser interessante ud. De har både olie- og vandbaserede træolier.

Mange tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug olie, men du skal vente til det bliver lunere i vejret da olie kræver varmere vejr, for at hærde... du skal hen i maj sådan ca.
mfrost skrev den 25-12-2020 20:02:18

Brug olie, men du skal vente til det bliver lunere i vejret da olie kræver varmere vejr, for at hærde... du skal hen i maj sådan ca.

 Hvilken for der er alt for mange typer at vælge imellem ? Hvorfor ikke god og slidstærkt skibslak ? 

Møblerne tager jeg dog i olie under alle omstændigheder. Lakken kan skrælle af nemlig.
Den vandbaserede er lækker for så kan jeg nemt rengøre pensler og mere miljøvenligt generelt, men jeg er bange for om det udvaskes af regnen efterhånden. 
Samme olie som til møbler, Og du har selv leveret de gode argumenter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 26-12-2020 11:57:45

Samme olie som til møbler, Og du har selv leveret de gode argumenter. 

 Ok takker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis