Støbe cementrør fast

Hejsan.
Jeg skal have støbt et af de "gamle" beton kloarkrør ned, i et hul hvor "vægen" i det meste af hullet består af stabilgrus. Røret skal vende den tykke ende ned, og der skal bare være 20-30 cm over jorden. Der skal yderligere støbes et lidt tyndere rør fast i det første rør hvis i forstår. Den herved støbte sokkel skal bære et teleskob, på ca. 40 Kg.
Og så det egentlige. Jeg har købt støbemix, og vil støbe med det. Kan jeg blande en del af den opgravede grus/sten i uden problemer, eller skal jeg bare købe mere støbemix.
Mvh Ole
Hejsan. Jeg skal have støbt et af de "gamle" beton... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Netop den runde kuppel er jo klassisk. Og så kan man tippe halvdelen at taget.
Men skal du bedre kunne holde lidt på varmen så er det almindelig roterende hus mere optimalt. Det er sådan en lidt forstørret legehus med en luge i taget.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, venner så blev der gravet ud, støbt bund og første rør. derpå andet rør og de 3 bolte støbt ned. Brugte ren støbemix hvor jeg tilsatte ren grus. 
Jeg håber da du tilsatte cement og vand.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lige en opdat.
Sådan ser den ud nu, klar til teleskobet, når resten af "observatoriet" er lavet.
Skulle nogen være intereseret, så ser det sådan ud nu.
Når jeg skrev "holde på varmen" så er der ikke varme på, men der er læ fra flere sider, da huset er motoriseret og kan dreje rundt så hullet står ud for hvor teleskopet har fundet sin "stjerne". 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så forstår jeg bedre. Ganske vist, Erik. "varmen" bliver inde. ;0))
For de nysgerrige, så ser det sådant ud nu.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis