Opvarmet skur - affugtning eller udluftning

Hej alle

Jeg har fået lavet et opvarmet og isoleret skur. Skuret er opvarmet med vandbåren gulvvarme, vægge isoleret med 145mm isolering og 200mm på taget. Derudover er der monteret dampspærre på den indvendige side

​Skal der monteres friskluftventiler, affugter eller hvad ville i gøre? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Friskluftventilation. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skuret er 3,8 x 5,6 meter indvendigt. Vil det være fint med en i hver gavlende? Måske i bunden i den ene ende og i toppen i den anden

​Gulvet er bare slebet betongulv med en støvbinder oven på. Hvis det var opbygningen du mente, så er det 120mm beton og 400mm isolering. 
Wauw, Jeg er vokset op med gulvarme på badeværelset - hvis der altså var ild i brændefyret - skal der nu også være i skuret ? , men ok hvorfor ikke?
Det er ifm. med et nybyggeri, hvor der er gulvvarme i hele huset, så det gav god mening at bruge samme varmekilde i skuret. 
Annonce
Nu ved jeg ikke hvad du skal opbevare i dit skur, men vil du gerne have en konstant lav fugtighed, skal du ikke have friskluftsventiler, luftfugtigheden svinger jo meget udendørs, og er ofte høj.
Jeg har et tilsvarende skur, isoleret med 200 mm i væge og loft, samt 275 mm i gulvet, som også er beton, dog har jeg elvarme. (olie radiator)
Mit skur er helt tæt, også dør og vindue, jeg har en lille affugter stående, men det er yderst begrænset hvad den køre, (den samler knap 1 liter op om året) når rummet er tæt kommer der jo ikke fugt ind.
Åbner jeg dør eller vindue, sker det ofte at affugteren går i gang.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 26-12-2020 11:28:23

Nu ved jeg ikke hvad du skal opbevare i dit skur, men vil du gerne have en konstant lav fugtighed, skal du ikke have friskluftsventiler, luftfugtigheden svinger jo meget udendørs, og er ofte høj.
Jeg har et tilsvarende skur, isoleret med 200 mm i væge og loft, samt 275 mm i gulvet, som også er beton, dog har jeg elvarme. (olie radiator)
Mit skur er helt tæt, også dør og vindue, jeg har en lille affugter stående, men det er yderst begrænset hvad den køre, (den samler knap 1 liter op om året) når rummet er tæt kommer der jo ikke fugt ind.
Åbner jeg dør eller vindue, sker det ofte at affugteren går i gang.

 Der skal opbevares værktøj og div. haveredskaber, men derudover skal det også bruges som opbevaring til vintertøj, havehynder, kufferter, julepynt og meget andet. Derudover alt hvad man ellers ville have på loftet.

Det lyder til det er en lille affugter jeg skal have fat i, for skuret er ligeså tæt som huset. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis