Is på taget

Var på loftet at kigge til mit tag, da frostvejret satte ind, og kan se der sidder rimfrost på teglstenene indvendig. Tænker om det er normalt? Eller om jeg skal høre noget, og evt. hvad? Taget er understrøget, altså uden undertag, og huset fra midt 80,erne. Umiddelbart virker loftrummet tørt og er godt ventileret, ikke nogen grim lugt af skimmel eller andet. Kunne ikke se der var noget dryppen, da det begyndte at tø, det er som om det bare forsvinder igen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Var på loftet at kigge til mit tag, da frostvejret... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er korrekt, jeg tror der er overtryk deroppe (især når det lufter lidt) det kan tydelig mærkes, ved et ordentligt pust i panden, når loftlemmen åbnes, er ikke lige klar over, om det er en fordel eller ulempe.

mvh Christian 
Ingen overtryk deroppe. Måske undertryk i huset. Det er uden betydning for der diskuteres her.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Er ked af at blive ved med at køre i det her, men jeg har måske været et nummer for optimistisk mht. ventilationen. Var på loftet og kigge efter et par dage med tø vejr, og syntes godt nok teglene er temmelig fugtige, nogle lægter ligeså, med aflejring af noget løst hvidt pulver agtigt (måske skimmel), men stadig ikke noget der lufter grimt. Efter et nærmere kig, ser det ud til at den eneste ventilation ved tagfod, er det der kan komme ind mellem tagsten og den stribe gl. plastundertag der stadig sidder i udhæng og lidt op i loftrummet, op mod undersiden af tegl, tror ikke der kommer luft fra udhæng, som i øvrigt er helt lukket - mon det er godt nok?

(har en tømrer der kommer efter nytår, som skal give bud på nogle andre opgaver, så jeg vil da høre om han har en løsning - kan bare godt lide at være lidt på forkant :-) )

cmp
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis