Nyt CR2032 batteri virker ikke

Jeg har skiftet batteri i min honeywell dørklokke men det nye batteri virker ikke.

Gl batteri virker lidt. Men er vist ved at være træt  måle 3.02V
Nyt batteri - til højre fra Ikea virker ikke. Måler 3.3V

hvad kan der være galt?

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ud fra billedet er det ikke samme størrelse batteri. Der skal stå 2032 på det ny batteri, for at det har samme fysiske størrelse. Ellers får du det ikke til at virke i ringetrykket.

fase
Det er vist bare billedet der snyder. Der står CR2032 på begge


 

på helt nye batterier fra batteribyen har jeg et par gange oplevet polvending dvs + & - er byttet om
CR2032 referer til batteriets størrelse, 20mm diameter og 3,2mm tykkelse, så batterierne er størrelsesmæssigt end. Umiddelbart vil jeg tro, at der kan være en kontakt, der ikke rammer batteriet ordentligt. Ellers kan batteriet godt være fladt selvom det afgiver 3.3V. Der skal lidt belastning på batteriet, imens du måler på det.

Umiddelbart ville jeg dog smutte i Bilka, hvor Duracell CR2032 kan købes ret billigt.

Hellere leje end at bo på gaden.
Annonce
https://www.batteribyen.dk/catalogsearch/result/?q=cr2032
Tror synderen er selve Honeywell kontakten, kender en ditto, - den skal nogle gange trykkes på en bestemt måde før den virker.
Temmelig irriterende, da folk jo ikke ved at de skal stå og massere kontakten indtil der kommer lys i den røde ring om knappen, som tegn på at den er aktiveret.
Man trykker jo bare på knappen og tror den virker.
Kolding75 skrev den 24-12-2020 20:23:19

CR2032 referer til batteriets størrelse, 20mm diameter og 3,2mm tykkelse, så batterierne er størrelsesmæssigt end. Umiddelbart vil jeg tro, at der kan være en kontakt, der ikke rammer batteriet ordentligt. Ellers kan batteriet godt være fladt selvom det afgiver 3.3V. Der skal lidt belastning på batteriet, imens du måler på det.

Umiddelbart ville jeg dog smutte i Bilka, hvor Duracell CR2032 kan købes ret billigt.

 Har nu købt et Duracell batteri og alt virker igen.

Underligt - men tak for hjælpen

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis