Sammenkobling af afløbsrør

Hej LDS,
Jeg er igang med at udskifte mit toilet med et væghængt et af slagsen, og er løbet ind i en lille udfordring.

Jeg skal have koblet de 2 rør på billedet herunder sammen - men for det første er det sorte rør ikke langt nok, og for det andet er de 2 rør ikke lige overfor hinanden.
Rør i gulv er 110 mm.

Jeg overvejer om jeg bare kan forlænge det sorte rør og sætte det lidt skrå ned i det orange, med en form for overgang i gummi - men jeg tænker ikke det følger 'reglerne'?
På forhånd tak for jeres forslag. Henrik
Hej LDS, Jeg er igang med at udskifte mit toilet... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skal det forstås sådan at jeg kan købe den 'Erstatningsmuffe' som AndersØB linker til, og så skal jeg IKKE hakke 7cm af betonen rundt om røret? Og så har jeg et godt grundlag for at lave mine bøjninger?
Ja selvfølgelig er det løsningen.
 Jeg erkender jeg troede det var en muffe der sad i gulvet som var blevet skåret i stykker, men det er det jo ikke kan vi se nu, så den linkede muffe er fin, eller en klosetmuffe som denne måske. Klosetmuffe med bøjning.

Bare kald mig BBB 
Big Bam Boo skrev den 29-12-2020 10:06:45

Ja selvfølgelig er det løsningen.
 Jeg erkender jeg troede det var en muffe der sad i gulvet som var blevet skåret i stykker, men det er det jo ikke kan vi se nu, så den linkede muffe er fin, eller en klosetmuffe som denne måske. Klosetmuffe med bøjning.

erstatningsmuffen er lovlig , det er derimod ikke lovligt at bruge klosetmuffen som overgang , det er kon til at gå direkte på wc

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis