vælte væg og afstive

Hej LDS'ere
vi står til måske at skulle købe et hus snart, hvor jeg vil vælte en ikke bærende væg for at etablere et køkkenalrum. som sagt er væggene ikke-bærende, men jeg tænker nu aligevel at ligge en limtræsbjælke ind oven på spærrene, for at afstive lidt. er det "over-kill".
jeg er selv udlært tømrer, så laver det hele selv.
limtræsbjælken er egentlig for at modvirke eventuelle "trætte" spær der begynder at hænge.
det ser så tarveligt ud når loftet hænger.
vi snakker om en bjælke der vil være ca 4-5 meter.
jeg har tegnet bjælken ind på planen nedenfor. begge ender kommer til at hvie på et spær der ligger på en muret væg.

hvad tænker i om min plan? en limtræsbjælke er jo ikke særlig dyr.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det får dig til at sove bedre så fint. Og hvis det er spær samlet på pladsen som i 70-erne vil de sikkert synke lidt hvis man tager understøttelsen væk. Men når det er sagt så synes jeg du skal overveje om du virkelig vil ha hele rummet i et. Der er mange situationer hvor vi er glade for at kunne lukke døren ud til køkkenet  så man ikke behøver at genere alle med larmen fra en foodprocessor, melkværn eller hurtighakker. Og opvaskeren kommer i til at høre på hele tiden.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
hej. tak for to hurtige svar. :) vi er også stadig i de overvejende tanker omkring rummet, men har før haft køkken alrum i åben forbindelse med en stue.
jeg skal huske det med opvaskeren og vandlåsen. ;)
tak for hjælpen
Når du fjerner væggen skal loftet repareres, og sikkert skiftes i begge rum. Så skal man alligevel have rettet det op. Det kan meget vel være at muren slet ikke har stået ned på væggen, så det gør ingen forskel at sætte bjælken op. Det ville jeg ikke gøre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis