B-mennesker.

Jeg er selv B-menneske nu da jeg er gået på pension, men kan da sagtens komme tidligt op, “når jeg skal noget!
Men jeg har på fornemmelsen, at en del A-mennesker “ser ned” på B-mennesker, de mener at vi er lidt dovne fordi vi i,ke er så tidligt oppe som dem. Det er f.eks. noget med, at “man skal have noget ud af dagen”. Bevares, jeg når da også noget, jeg gør det bare senere (på dagen).

Men det er åbenbart “fint” at prale med at man står op kl. 5 om morgenen, ryster busken så hanen kan vække hønsene, og så starter man lastbilen.

Jeg har haft kolleger, som mødte kl. 6 på kontoret (tlf. tid fra kl. 8)  men de var også smuttet kl. 14, hvor jeg gerne ville tale med dem. Vi havde samme antal timer, bare på forskellige tider.
😄

Træd ikke på mine ledninger :o)
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt enig. Har selv en tidligere tennis makker der stod op kl. 5 hver morgen. Han syntes at jeg spildte mit liv med først at stå op kl. 8-9 om søndagen. Ingen tvivl om at han følte sig som et bedre menneske fordi han stod tidligere op end mig. Han ville helst spille tennis mell. 7 og 8 om morgenen. Der var han jo frisk.
Bemærk at han er TIDLIGERE tennis makker   

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jeg er udpræget morgen menneske, så når jeg sover længe er den ikke mere end 6.30 og det til trods for at jeg ikke skal op efter noget (andet end på wc)  
Men jeg kunne aldrig finde på at se ned på nogen, bare fordi de sover længere end jeg.
Omvendt kunne man så sige at jeg sidder og nikker med hovedet omkring kl.21.30 og det er vel heller ikke "i orden".

Jeg har aldrig kunne li' den betegnelse af A og B mennesker, for det sætter jo netop folk i bås.
Men da jeg arbejdede kunne det godt gøre mig sur, at kolleger kom for sent flere gange om ugen og så brugte den undskyldning at de jo var B mennesker, men de var samtidigt de første ude af døren til fyraften.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tjaeee..... Jeg er normalt oppe ret tidligt, vel kl 6 i hverdagen og ikke ret meget senere end 7,30 i weekenderne, medmindre der er noget særligt på programmet.
Og det passer fint for mig og mit job hvor jag har kontakt til en del folk i Kina, der jo har en tidligere start end herhjemme.....

Om man starter tidligt eller sent er ret underordnet for mig, men man skal helst være i takt med kolleger, kunder og famile :-)

MVH Njord
I skal differentiere lidt her. Der er tale om to forskellige fænomener.

Det ene er "folk der står tidligt op" og "folk der står senere op". Det har ikke noget med A- og B-mennesker at gøre.

B-mennesker  har det problem, at deres biologiske døgnrytme er en anelse længere end 24 timer, måske blot et par minutter. Hvorfra det kommer ved man ikke. Men det medfører at de ikke er 100% udsovede.

A-mennesker har en biologisk døgnrytme på 24 timer, eller måske et par minutter mindre. De er altid udsovede.

Og den åndssvage sommertid slår naturligvis B-mennesker endnu mere ud af kurs.

Bent Andersen skrev den 23-12-2020 22:32:14

I skal differentiere lidt her. Der er tale om to forskellige fænomener.

Det ene er "folk der står tidligt op" og "folk der står senere op". Det har ikke noget med A- og B-mennesker at gøre.

B-mennesker  har det problem, at deres biologiske døgnrytme er en anelse længere end 24 timer, måske blot et par minutter. Hvorfra det kommer ved man ikke. Men det medfører at de ikke er 100% udsovede.

A-mennesker har en biologisk døgnrytme på 24 timer, eller måske et par minutter mindre. De er altid udsovede.

Og den åndssvage sommertid slår naturligvis B-mennesker endnu mere ud af kurs.

 Så er jeg HELT KLART B-menneske ud fra den definition, da jeg stort set aldrig får søvn nok, om jeg så går i seng kl. 20 og sover til kl. 9, er jeg stadigvæk træt.


 

Annonce
Man skulle kunne sove på forskud, hvis man tidligt op næste dag 😁

Træd ikke på mine ledninger :o)
Findes der så folk med andet end A & B ?
Jeg arbejdede sammen med en gut der højst skulle sove 2-3 timer, og stadig være udhvilet...
Det betød at han kunne arbejde 8 timer på det almindelige dagarbejde, tage hjem og leve normalt med familien og så stå op kl. 3 for at køre rundt med morgenaviser til buddene, inden han mødte på arbejde kl. 8.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
bobenontot skrev den 24-12-2020 07:15:48

Man skulle kunne sove på forskud, hvis man tidligt op næste dag 😁

 Ja og man skal altid have en fridag efter en ferie, for ikke at starte for hårdt ud   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 24-12-2020 11:36:10

Findes der så folk med andet end A & B ?
Jeg arbejdede sammen med en gut der højst skulle sove 2-3 timer, og stadig være udhvilet...
Det betød at han kunne arbejde 8 timer på det almindelige dagarbejde, tage hjem og leve normalt med familien og så stå op kl. 3 for at køre rundt med morgenaviser til buddene, inden han mødte på arbejde kl. 8.

 Respekt! 👍


Træd ikke på mine ledninger :o)
Da jeg var selvstændig var der ofte nogen der sagde " hold da lidt mere fri" Jeg syntes ikke det var så galt. Der er 24 timer i døgnet så ved 12 timer er det kun halvdags. Men en lille slummer 10 minutters på køkkenbænken gjorde underværker. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis