Fyr taber med vand

Fornyligt er mit fyr begyndt at tabe rigtig meget vand. Tidligere har der været et afløb koblet op, derfor det ekstra rør - der drypper ret meget vand ud, baljen fyldes nok på 2 dage. Men hvorfor dælen er det pludseligt begyndt på det, og hvordan kan jeg fikse det?

Er altid frisk på et DIY projekt med har aldrig boet i hus med fyr før, så ved ikk hvad jeg skal gøre?

Jeg beder til "Lav-Det-selv" guderne og hjælp, for det er skide irriterende det her l*rt :)  

God jul allesammen :)

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det sikkerhedsventilen det drypper fra? Kan du lægge et billede op af dér hvor det dryppende rør ramner fyret / en ventil?
Men hvor ender røret i den anden ende? I en ventil?
Som den her
Ok, og er det to sorte slanger der ender i tragten? Er det begge der lækker eller kun den ene? Og hvad siger brugermanualen at disse sorte slanger er til?
Forstår ikke lige  “det ekstra rør”. Hvad har det været brugt til? Det burde proppes af helt inde ved  t-stykket.
Afløbsrøret på væggen til venstre - ender det ikke i et afløb, eller er tilsluttet et andet afløbsrør? Dette rør må være stoppet et sted.

Søren O
Hej Søren - tak for svar!

Det har tidligere gået ind til et andet rum, hvor der har været en håndvask - men for længe siden. Tænker at afmontere det nede ved T-samlingen også sætte en prop i - hvis det burde virke?

Men det er underligt det begynde at dryppe nu, og at vandet kan komme helt derop?

Som intetanede på området er jeg meget forvirret og ved ikk helt hvordan man skal gribe det an - men på et meget skrabet budget tør jeg næsten ikke ringe til en vvsmand :(
Røret må være stoppet i den anden ende. Har du ikke en rensefjeder eller kloakrenser til en højtryksrenser, kan du blot adskille afløbsrøret. Når forstoppelsen er væk, samler du rørene igen. Gummipakningerne skal lige smøres med lidt siliconespray eller f.eks. lidt opvaskemiddel.

Søren O
Ifølge billeder på dit fyr så har du ok. tryk på fyret. Det ses på trykmåler ved siden at tænd / sluk knap. Viser står øverst i det grønne felt. Så det første der skal undersøges er hvor vandet kommer fra.
Er det fra en af de sorte slanger der går i tragt ?
Fylder du vand på fyret en gang imellem med den hvide slange som ses ?
Hvis ja, hvor lang tid tager påfyldning  5 - 10 sekunder eller 05 - 2 minutter ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis