Fyr taber med vand

Fornyligt er mit fyr begyndt at tabe rigtig meget vand. Tidligere har der været et afløb koblet op, derfor det ekstra rør - der drypper ret meget vand ud, baljen fyldes nok på 2 dage. Men hvorfor dælen er det pludseligt begyndt på det, og hvordan kan jeg fikse det?

Er altid frisk på et DIY projekt med har aldrig boet i hus med fyr før, så ved ikk hvad jeg skal gøre?

Jeg beder til "Lav-Det-selv" guderne og hjælp, for det er skide irriterende det her l*rt :)  

God jul allesammen :)

Fornyligt er mit fyr begyndt at tabe rigtig meget... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fyret er vel kondenserende og drypper derfor løbende vand ned i afløbet som tragten skal gøre det ud for. Den del er helt normalt og pointen er selvfølgelig at røret fra tragten bør gå hen til et afløb (hvorfor det er lavet i stålrør og ikke afløbsrør forstår jeg ikke, mens det er heller ikke super vigtigt.

Vandet har hel oprindeligt løbet hen til håndvasken også ud, så længe det kan løbe ud længere nede så kommer der jo ikke op til den høje åbning. Men hvis der er spærret længere nede så vil tyngdekraften ko presse det op da tragten sidder højere end den anden åbning.

Men den korte udgave er: hvis du har et kondenserende fyr så bør der løbende komme vand ud i tragten.
Derfor skal der gå et rør fra tragten til et afløb.
Hvis der ikke gør det nu bør du få det lavet 

Ask
Godt det er fikset
Men så er du endnu ikke nået til det punkt i lavdetselv hvor du begynder at få eksem over tanken om håndværker regninger, km penge, moms og andre "sygdoms fremkaldende" oplevelser.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hæhæ - tæt på. Jeg gør en dyd af at fikse alt jeg kan selv, men eftersom jeg aldrig har haft med et fyr at gøre før - var jeg for bange for at gøre noget galt. Men nu har jeg fået en kort guide af en flink blikkenslager, så nu er jeg godt på vej :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis