Fjernvarme unit

Hej derude
Jeg skal have lavet fjernvarme i mit gamle hus og i den forbindelse har vvs'eren foreslået denne (se billed). Nu bliver jeg i tvivl om han prøver at tage røven på mig eller om denne kæmpe unit er nødvendigt i et hus på 130km til 2-3 personer?

Tak på forhånd 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner en unit med varmtvandbeholder.
Det mest normale i dag er en unit med varmeveksler til det varme vand. Så er der ingen varmtvandsbeholder. Løsningen kræver dog stor kapacitet fra fjernvarmeselskabet, hvor beholderløsningen kan nøjes med langt mindre effekt.
Løsningen skal overholde kravet fra dit fjernvarmeselskab, så måske er beholderløsningen et krav. Du kan sikkert finde det på fjernvarmeselskabets hjemmeside under “leveringsbetingelser”.

Søren O
Du giver ikke mange muligheder for at give dig råd. Med det mener jeg, at du ikke har oplyst, hvilken type enhed, der er tale om. Er der krav fra fjernvarmeforsyningen til, om der skal bruges varmtvandsbeholder eller varmeveksler til det varme vand, eller er der ingen krav
I dag er der lovfæstede krav om klimaregulering af fremløbstemperatur til radiatorer. Det forhøjer prisen på unitten.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis