Afrette terrændæk

Godaften,
Jeg har et gammelt hus, hvor terrændækket af beton i stuen er mere puklet end ryggen på en gammel skrubtudse. Der er også ganske lavt til loftet, og det er ikke rigtig muligt at banke det nuværende op og grave dybere og støbe nyt. Eller jo, man kan godt støbe nyt, men det kunne da være fint, hvis det eksisterende bare kunne gøres jævnt.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at "tage toppen" af betonen frem for at udjævne den med spartelmasse, hvor det laveste punkt egentlig "hæves" til at flugte det højeste.

Er det muligt at slibe et betongulv et par cm ned /fjerne grater og spring til niveau med dybeste fordybning/lunke, så det bliver relativt plant, og så kan jeg gøre det helt plant med spartelmasse efterfølgende. Er det ikke GDS, er det så noget, en murer har maskine til, hvis det overhovedet kan gøres?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes beton slibemaskiner / betonhøvl der er perfekt til opgaven. De kan sikkert lejes, men mange murer / støbe firmaer har det også. De findes både som små håndholdte og maskine på hjul med facon som en som en sækkevogn 
Det er nok sidste model der er eneste mulighed når du skriver et par cm. over stort areal. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis det kun er en stue og dualligevel skal have fremmed hjælp, kan de ligeså godt rykke det gamle gulv op og støbe isolere fra bunden, bliver ikke meget dyrere, hvis du selvbortskaffer det ophuggede.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Frisk skrev den 21-12-2020 23:17:42

Hvis det kun er en stue og dualligevel skal have fremmed hjælp, kan de ligeså godt rykke det gamle gulv op og støbe isolere fra bunden, bliver ikke meget dyrere, hvis du selvbortskaffer det ophuggede.
Nå da da... Lad os lege der er 50 m2. Hvad tror du hhv. slibning og helt nyt terrændæk koster at få udført? 

 

Frisk skrev den 21-12-2020 23:17:42

Hvis det kun er en stue og dualligevel skal have fremmed hjælp, kan de ligeså godt rykke det gamle gulv op og støbe isolere fra bunden, bliver ikke meget dyrere, hvis du selvbortskaffer det ophuggede.

 Ahh, det mener jeg bestemt ikke er rigtigt.

Hvis du vil komme nemt og billigt om ved det så lej sækkevognsmodellen, som ev elmanden taler om, de tager fat, men vær klar over at det støver helt vildt og kræver en rigtig kraftig støvsuger for at følge med.
Tak for inputs! Er der nogen, der kan linke til én af disse sækkevognsformede modeller, så jeg kan se nøjagtigt, hvor vi er?
Og ja, alternativet er at flå det hele op, men som jeg skriver, er det ikke rigtig noget, jeg vinder noget ved. Der er isoleret under beton, men selve overfladen er bare uhørt bulet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvor stort er arealet og har du et billede af, hvor ujævnt det er?

 

Hvis din beton bare er en anelse hård, så koster det en bondegård at slibe 2 cm. Det er ikke maskinlejen, men forbruget der er vanvittig dyrt
Gravko skrev den 22-12-2020 14:22:11

Hvor stort er arealet og har du et billede af, hvor ujævnt det er?

 Det er vel ca. 30 kvm, der trænger - måske lidt mindre. Og nej, intet billede lige her og nu.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også