Plankebord svajer

Hej
Jeg har for nylig lavet et plankebord af 2 planker. Træet er ovntørret. Jeg er imidlertid stødt i problemer med den ene planke der 'svajer' i den ene ende af bordet, således at der fra den ene ende af bordet til den anden(i bredden) er 2cm variation i højden(se billede 1+2+5).
Dette resulterer i at det ene bordben ikke når gulvet og bordet derfor vipper - mit 'quick-fix' har været at sætte spændskiver imellem ben og træ så bordet ikke vipper(billede 3).

Jeg søger råd til hvordan jeg kan udbedre mit svajende bord.

Billede 1:

Billede 2:

Billede 3:
Billede 4: Nedsænket metalskive i bunden af bordet. 4 af disse langs bordet.

Billede 5: I venstre hjørne mod vinduet bøjer/svajer bordet.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal rille det op på undersiden
der skal skæres rille 1/3 op med 5 cm mellemrum , ellers vil det blive ved med at slå sig
kan være meget svært at få det rettet op nu , da skaden er sket , men du kan forhindre yderligere skader ved at rille det
bredker skrev den 21-12-2020 16:52:22

du skal rille det op på undersiden
der skal skæres rille 1/3 op med 5 cm mellemrum , ellers vil det blive ved med at slå sig
kan være meget svært at få det rettet op nu , da skaden er sket , men du kan forhindre yderligere skader ved at rille det

 Langsgående riller eller flere tværgående?
De 4 tværgående riller er lavet med rundsav og stoppet inden de når bomkanten. Hvordan skærer jeg riller på langs uden at de bliver synlige?(har ingen overfræser)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis