Erfaringer med Grohe Red Duo II

Er der nogle her der har erfaringer med Grohe Red Duo Large, kun med koldt vand tilsluttet, altså hvor den udover at levere kogende vand, også leverer almindeligt varmt vand ved at blande koldt og kogende vand?

I forbindelse med at vi skal have total ny vandinstallation i et gammelt hus, overvejer vi denne løsning til vores køkken, da vi så ikke behøver også at trække nye varmtvands- og cirkulationsrør. Det bliver desværre synlige rør, så 1 rør frem for 3 gør en væsentlig forskel.
Spørgsmålet er om de 5,5 liter kogende vand er nok til at forsyne os med varmt vand til almindeligt køkkenbrug?

Anyone?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Af ren og skær idiotisme må jeg nok indrømme at jeg nok misforstår dit indlæg.
Du vil trække 1 koldtvandsrør ud i køkkenet, tilslutte din grohe, have kun koldt og kogende vand, og hvis du skal bruge håndtempereret vand, så vil du stå og mikse kogende med koldt vand?
Og hvorfor skulle du have et cirkulations rør med ud? 
Altså hvad med kloak er det der på nuværende tidspunkt? 
Det var dog ikke sådan det skulle forstås.
En Grohe Red Duo laver kogende vand, ja. Med dette kan dent så levere koldt, varmt eller kogende vand. Næsten ligesom en almindelig tappehane med blandingsbatteri, blot med den forskel at den også kan levere kogende vand og at man ikke behøver en varmtvandsindgang, da den jo selv producerer det varme vand.
Normalt vil der skulle være cirkulation på vandet, da man jo ellers skal vente lang tid på det varme vand.    
Umiddelbart vil jeg mene det går an, forudsat i også har en opvaskemaskine. Hvad siger forhandleren eller “brochuren”?

Søren O
Ok sy så hdder det måske en søge fjerder. Snes bare det lyder som noget så tyndt som et søgerblad til et tændrør på fx knallert eller eller græsslpåmaksinkine.

Jeg ved for hvad en søger "fjer"-eller fjerder er. Sådan et søgervlad så man nøjagtig kan lave aftensen mennel elektoden og baden på fx et tændrør, men det hedder på "fjerder" alligevel. .

Bevares min er far er også 70 åe nu, så der kan godt være fagord jeg enten har opfattey eller abrbembart hørt forkert.

Der er også snadre ord jeg tror er forkerte så...

Fx en ikke en DONGfraft, ikke en men en donkraft, eller en  Gennemtæring  er ikke en og genMMEtæring. på  x kørestøj..;)- altså nødvenidigvis.

fuerzzz1 skrev den 21-12-2020 23:00:35

Jeg er ikke mere teknisk end en pige selv, jeg kan ikke engang lappe en cykel selv, men jeg forsøger at lære ;)

 Det er dejligt, man bliver aldrig for gammel til at lære. Til en start kan du lære at skrive dit indlæg under den rigtige tråd, det ville være en god start :D

TLO2020 skrev den 21-12-2020 12:13:54

Spørgsmålet er om de 5,5 liter kogende vand er nok til at forsyne os med varmt vand til almindeligt køkkenbrug?

Anyone?

 Jeg tror at i bliver rigtig trætte af den løsning. Som jeg forstår det får du enten koldt eller kogende vand ud af en Grohe Red Duo. Ingen af delene er ret gode til det opvask/rengøring der vil komme i et køkken for, ikke at snakke om håndvask, medmindre i tager corona sikkerhed til next level og vil koge jeres hænder. I vil hade jer selv når i skal stå og blande lunkent vand i en balje for at opvride en karklud. Lev med de rør, når de har siddet der nogle måneder lægger i ikke længere mærke til dem.

Som skrevet ovenfor så leverer den også almindeligt varmt vand, ved at der i blandingsbatteriet bliver blandet koldt og kogende vand. Mit spørgsmål gik mere på kapaciteten, idet den laver 5,5 liter kogende vand.
Du skal være opmærksom på at Grohe foreskriver vandfilter på deres produkter.
Alternativ kunne være en Quooker Combi som ikke kræver vandfilter, men ellers fungerer på samme måde, at den blander kogende vand med koldt vand når der tappes alm. varmt vand, og i tillæg får I så også det kogende vand.
I Quookers hjemland, Holland, er det meget almindeligt at man kun har koldt vand i køkkenet, og derfor enten har en Quooker Combi eller bare en lille el-vandvarmer i underskabet.
Men det kogende vand bliver I hurtigt meget glade for at ha'
Hov ja, den røg lige forkert, sorry.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis