Hul i dampspærre nr. 2

Hej

Jeg har lagt 100 mm isolering oven på mit eksisterende isolering på loftet.

Jeg har dog enkelte steder - ved en tilfældighed - opdaget at der er revner / sprækker i den øverste alu damspærre. Med andre ord er der en damspærre (ej tjekket denne) og 100-150 mm isolering en damspærre mere (denne med revner) og 100-150 mm isolering. Huset er fra 50erne, så mit bud er der er blevet efterisoleret før, at jeg nu har lagt yderligere 100 mm isolering over det hele.

Der ser ikke ud til at der er skader på loftet som følge af revnerne i alu dampspærren (er ikke fagmand) og nu hvor jeg har efterisoleret, er det så spildt arbejde?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt i tvivl om hvad du spørger om, Men - det er aldrig godt at have to dampspærre med materiale imellem, særligt hvis den ene er utæt. Du bør have EEn effektiv dampspærre mod den varme side og ikke risikere at du har fugtig luft der bliver bremset af en damspærre midt i isoleringen. derudover er der også god risiko for at fygesne og regnvand bliver fanget i mellem dampspærrene.

Men hvis huset er fra 50'rne, hvorfor går du så ud fra at der er dampspærre under alukraften? Omvendt, hvis du selv har sat dampspærre op under loftet, ville jeg fjerne alukraften. Den er skrøbelig og ligger, som du beskriver det, for langt ude mod den kolde side. 

Mvh Troels
Tak for hurtigt svar, Troels.

Jeg har ikke sat damspærren. Jeg har alene lagt isolering oven på den eksisterende isolering. Under den eksisterende isolering på 100-150 mm er der en damspærre med revner - i hvert fald de få steder jeg har set det.

Men der er mere eksisterende isolering - under ovennævnte damspærre - er der yderligere 100-150 mm. Her kan jeg blot konstatere at der er en damspærre over loftet.

Så ovennævnte er beskrevet oppe fra og ned til loft.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis