Køkkenspots vil ikke tænde mere

Ifm. malerarbejde i stuen, tog jeg dæksel af udtaget i væggen under loftet - hvor en lampe senere skal tilsluttes.
Med skruetrækker skubbede jeg den ene samlemuffe lidt ind, så jeg kunne male uden at ramme ledninger, men det slog straks knister inde i muffen og ledninger sad også lidt løst i muffen med de to sorte ledninger. Jeg gjorde ikke mere nu.
Et par timer efter, ville jeg tænde lyset i køkkenet på den anden side af væggen - loftspots - men nu vil de ikke tænde. Jeg VED ikke om der er nogen sammenhæng, og om ledningerne i udtaget overhovedet kan i indvirke på lyset i køkkenet? Eller om det bare var tilfældigt.
Forsøgte at skrue de to sorte ledninger ordentligt fast i muffen, men det hjalp ikke på køkkenlyset - men dog ingen knister mere!
Alt andet strøm i huset virker fint, og jeg har ikke rodet med andet strøm.
Vil prøve at få elektriker ud inden jul, for det er meget mørkt at lave mad i... Men hvis nogen gode bud på tiltag eller noget jeg kan undersøge selv, så modtages de gerne.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv i første omgang at undersøge om de sorte ledninger er skubbet helt ind i muffen inden du spænder skruen i muffen. 

fase
For god ordens skyld: Sluk HPFI, evt af med muffen og se at begge ledere er afisoleret 1,5 cm (altså nok til begge at nå ind og røre hinanden). Hvis muffen er slidt (skruekærven ødelagt andet) sådan at du ikke kan spænde til, så skift. Evt til en Waco muffe hvor du låser ledninger individuelt.
Det er meget sandsynlig at de sorte ledninger i din installation har indvirkning på andre dele. Det er Nulledere du har fået pillet lidt ved.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også