CEMBRIT beklædningsplader - erfaringer

Hej

Jeg er i gang med at bygge en carport med et hobbyrum, og nu er jeg kommet til beklædningsdelen. Jeg har hele tiden ville have det så vedligeholdelsesfrit så muligt. Og jeg har derfor tænkt at beklæde det med Cembrit facadeplader.

Men hvad er jeres erfaringer med det?
Hvilke modeller skal man vælge?
Falmer farven meget? (min største bekymring)
Eller er i glade for resultatet?
Eventuelle alternativer?

Fif og andre inputs bliver taget med kyshånd!

Mvh Lasse
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Farven falmer ENORMT meget. Holdbarheden fejler dog ikke noget. Skal det være vedligelsesfrit så gå efter de malede fibercenmentplanker eller plader som f.eks hardieplank og lign.
Jeg ville nu meget gerne det var plader. Synes det ser enormt flot ud, men hvis farven falmer, er det et no go.

Mvh Lasse
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
De fås også i plader så er de blot glatte uden træstruktur. De hedder hardiepanel, der findes også andre producenter f.eks cedral
Der fåes også hele plader med træstruktur.
Men er det noget der holder farven?
Og hvem forhandler det?

Mvh Lasse
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
de holder farven, seriøse byggemarkeder har dem "læs ikke silvan og bauhaus" hør hos bygma, stark o.l. eller søg dem på nettet
Jeg tror det afhænger meget af, hvilken farve du ønsker.. jo mørkere, jo mere falmer de..
Jeg har Cembrit Flint, og er overrasket over hvor meget de er falmet (nogle vil sige de patinerer)
Jeg har brugt Rockpanel på en gavl, det er dejligt at arbejde med, men jeg kan ikke sige så meget om farvens holdbarhed, da det kun har siddet et halvt års tid..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 20-12-2020 20:17:38

Jeg tror det afhænger meget af, hvilken farve du ønsker.. jo mørkere, jo mere falmer de..
Jeg har Cembrit Flint, og er overrasket over hvor meget de er falmet (nogle vil sige de patinerer)
Jeg har brugt Rockpanel på en gavl, det er dejligt at arbejde med, men jeg kan ikke sige så meget om farvens holdbarhed, da det kun har siddet et halvt års tid..

 I hvilken forbindelse har du brugt Cembrit? Carport?
Er ret i tvivl om hvad jeg skal gøre lige nu. Da jeg ikke gider bruge over 10.000kr på noget der har mistet farven efter nogle år.


Mvh Lasse
Jeg har brugt det til at beklæde sternkanten på en tilbygning. Det er naturligvis mest den sydvendte del, der har skiftet farve..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også