3 gennemsigtige ledninger, hvilken er Jord??

da ledningen til min nye emhætte var alt for lang klippede jeg den over. Jeg troede at jordledningen var farvet hele vejen igennem kablet, men det viste sig kun at være spidsen de havde markeret med farve.
Så nu står jeg med 3 helt ens ledninger og skal hitte ud af hvilken der er jord. Hvad vil man normalt gøre udover at skille emhætten af?
Har vedhæftet et par billeder. På forhånd tak!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gulgrøn altid jord.....og må kun bruges til det, nu viser du ikke hbor det er klippet jeg kan kun se et gulgrøn på alle billeder der hvor du viser ender. men hvis det ikke er markeret hele vejen igennem kan du enten skifte kablet eller lave en biptest. Med et multimeter . 
Jordledningen er i emhætte siden forbundet til emhættens metalstel.
Hvis du har et multimeter/gennemgange måler er det letteste at måle med den ene pind på metallet og ledningerne i den anden ene en af gangen.
det mest rigtige er at skifte ledningen til en med farverne
Ud fra billederne, ligner det at den ene leder er en anelse grøn i farven, hvilket kunne ligne at være den der var sat gul/grøn krympefleks på.

Men det mest korrekte, er at du får skiftet hele ledningen, med korrekt opmærkning af alle 3 ledere.

 

Annonce
Tak for alle jeres svar. Jeg lånte et multimeter og fandt frem til jordledningen. Ville ikke skille den ad og skifte ledning da jeg tænker at garantien ryger.
garantien ville da netop ryge , hvis du får den samlet forkert
den ledning er jo heller ikke en der har fulgt med fra fabrikken , så den har jo været skilt før
Jo ledningen er den originale, den er bare forkortet da den var 1,5 meter for lang. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis