Fodlister af fyr eller hårdtræ

Jeg skal bruge nogle hvidmalede fodlister.
Man kan få mdf beklædt med malbart folie (som jeg ikke er interresseret i) og så kan man få malede fodlister.
Mit spørgsmål er hvad forskellen er på fodlister af fyr og fodlister af hårdtræ (ud over den umiddelbare).
Er den ene måske mere slidstærk end den anden?

Hos Silvan er prisen stort set identisk:
https://www.silvan.dk/ht-fodliste-fyr-hvid-hvid-65-mm-3600-mm-14-mm?id=5400-5345797
https://www.silvan.dk/kram-fodliste-hvid-hvid-65-mm-3600-mm-14-mm?id=5400-9666177

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De bliver jo ikke ligefrem slidt ned, men mon ikke det er fyr begge dele?
Du må ned og kigge på dem
Ja det virker urealistisk at kunne lave lister i ægte hårdt træ til samme pris som fyr. Samtidig virker det også unødvendigt hvis man vælger lister i hårdt træ er det vel netop for ikke at male dem men lade træet være synligt. 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tror bare de med "hårdtræ" mener massivt træ, til forskel fra MDF. Fodlisten er med 99,9% sikkerhed lavet af nåletræ.
Så har jeg været i Silvan.
De lignede begge fyrretræ. Den ene var malet over det hele mens den anden ikke var malet på bagsiden.
Den Silvan-medarbejder jeg spurgte havde ikke noget godt bud på forskellen.
Det var fra to forskellige producenter, så det er nok i sidste ende stort set det samme.

Tak for svarene.
Du skulle have spurgt dem, hvornår det er blevet "lovligt" at kalde fyrretræ for hårdttræ. Men det havde de nok heller ikke kunnet svare på.
Personligt ville jeg nok vælge den, som er malet på begge sider, da der ikke er så stor chance for, at den slår sig.

Kurt B. Andersen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også