Gammelt lampeudtag?

Hej! Jeg håber der er nogle der kan hjælpe - jeg prøver at sætte en ny lampe op, men efter alt mit research på nettet, kan jeg stadig ikke finde ud af det. Ingen billeder ligner dette udtag, der er ingen M1 og jeg kender ingen der kan hjælpe mig. Måske kan i? Hvor skal den brune ledning hen, og hvor skal den blå hen? På forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sandsynligvis vil din lampe virke, hvis du slutter den til i de to kronmuffer, - brun til brun og blå til blå.
Hvis det skal være mere rigtigt, så skal kronmufferne fjernes og den blå ledning skal i det store hul ved N og den brune skal i det store hul ved L eller den anden. Lampen tilsluttes så i de små huller.
Hvis der også er en sort ledning med kronmuffe oppe i dåsen, så er det sandsynligvis den lampen skal forbindes med istedet for den brune. Så er det blå til N, brun til L og sort til den sidste uden bogstav.
Hvor lampen tilsluttes til N og den uden bogstav (men som svarer til M1)
Og så kan du måske bedre få plads til låget, aflastning og ledning hvis det monteres ud i de faste klemmer. Er det stofisolere ledninger så vær forsigtig med at knokle for meget rundt med dem, da de kan være møre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
  1. Hvis det er  stofledninger , så ville jeg lade dem være i de  muffer hvor de sidder i nu , de er meget skøre og krakelere let , så du risikerer at sidde med nogle uisoleret ledninger.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis