Metabo akku-lader 30-36V til 18V batteri!?

Hej alle,

Købte for en uges tid siden en 30-36V akku-lader med et 18V batteri i et Bauhaus's restsalg. Ser først mis-matchet mellem spændingen nu, hvor jeg tager laderen i brug. Jeg gætter på, at det er en eller anden inkompetent medarbejder, der har sat de to varer sammen som et sæt.

Mit spørgsmål er nu, om lader og batteri overhovedet kan bruges sammen uden at skade batteriet? Jeg har faktisk ladet batteriet op én gang uden at det eksploderede eller smeltede, og det fungerer tilsyneladende fint. Men kan jeg skade det på længere sigt, hvis jeg fortsætter med at lade det op i denne lader?

Laderen er en ASC 30-36V (luftkølet), men på bagsiden står mystisk nok 12-42V. Det kunne jo tyde på, at laderen automatisk kan indstille sig til den spænding, som batteriet har?

På forhånd tak for jeres kompetente svar.

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

LADER ASC 30-36 V EU 14,4-36 V
Beskrivelse:          
Lader ASC 30-36V, AIR-COOLED fra 14,4 til 36V batterier, Til opladning af alle Li-Power og LiHD batterier med slidefunktion
                   
Det er hvad der står ved en hutig google søgning

Mvh Steen
Tak Steen, den googling burde jeg selv have foretaget! Havde faktisk opgivet den på forhånd. Troede ikke, man kunne få et svar så spot on.

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis