Vandrør suser

Hej.
Håber I kan hjælpe mig.
Det er i bryggers det suser. Det er røret med koldt vand  for når jeg lukker for det kolde vand så stopper det med at suse.
Tror måske det den rør der går op til varmtvandsbeholder.

Vi har fjernvarme.
Ved i hvad der kan være galt? 
Hej. Håber I kan hjælpe mig. Det er i bryggers... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har fundet fejlen.
Tror det overløb i vvb det er galt med. Der kommer i hvert fald vand ud af vandslangen og ned i afløbet.

Jeg takker for hjælpen 
Overløb = sikkerhedsventil
Du kan prøve at motionere sikkerhedsventilen, ved at dreje på håndtaget. Der kan have sat sig lidt kalk i den, så hvis du er heldig vil den kunne lukke tæt igen.
Den skal jo lukke lidt ud, når vandet udvider sig i vvb ved opvarmning. 
Der sidder ingen håndtag. Jeg har prøvet at slå på den med en hammer og det hjalp en del en kort periode så det er helt sikkert den.
Er det fordi at det er en gammel installation siden der ikke er en håndtag? 
Det er ikke uden grund at afløbet fra varmtvandsbeholderen skal være synligt. Selv om det kun er koldt vand der løber ud, bliver det lynhurtigt dyrt med en totalpris på ca. 60 - 70 kr. pr. m3. Det er altid en god ide at holde øje med vandforbruget og vandmåleren. 
Godt det ikke var et utæt rør.

Søren O
Er også glad for at det bare er det.
Jeg havde slet ikke tænkt at det kunne være det for det lød som en susen fra et rør 
Har den ikke en rund top, som kan drejes.
Dem jeg kender der hæver “toppen/håndtaget” sig ved en halv omgang, og går så ned igen ved den hele omgang, - så man kan i princippet dreje i det uendelige.
Der er jo noget fjederværk indeni, som kan åbne når trykket stiger i vvb fordi vandet udvider sig ved opvarmning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis