Rosset

Hej håber at nogen kan hjælpe mig med min spørgsmål.
 Det sådan at jeg vil gerne udskifte denne mørke rosset med den hvide. Den gamle rosset har plastik klemmer og den nye  har åbne klemer til at montere ledninger. Er det lovligt at montere en rosset som åbne klemer? Jeg kommer aligevel ikke til at bruge den her rosset til noget. Tænkte bare at sammle ledninger og lukke den. 
Hej håber at nogen kan hjælpe mig med min... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det virker i hele huset med den montering er det ok. Det kabel som har sine 2 ledninger alene er ikke tilsluttet noget, og det kan være forbindelse ned til din afbryder. Var forbindelserne på den måde da du skilte det ad for det er lidt svært at se på allerførst billede i tråden.? .

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja forbindelserne er monteret på samme måde som på den gamle. Den  rosset er monteret oppe på første sal langs min trappe/gælender. Og der er ingen afbryder til den rosset. 
Ok så har du et uvirksomt kabel. Og har det altid været sådan er det naturligvis lidt farlig bare at sætte strøm på den uden at vide hvor den ender.

Den  rosset har altid sidet  der siden vi købte huset. Hva skal jeg gøre for gøre den lovligt? Skal den samles anderledes eller ?
Du skal ikke gøre mere end at sætte låg på. Det er ok nu som der skrives. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis