Montering af LK Fuga LED-S lysdæmper

Hej

Jeg forsøger at montere denne LED lysdæmper til spots på badeværelset: https://www.lavprisel.dk/lk-fuga-lysdaemper-led-s-120va-med-korrespondance-1-modul-hvid-44868?gclid=Cj0KCQiA5vb-BRCRARIsAJBKc6Iv4nu3n3ggzS_mM5SSLVSJp-zMAktarfm8Cl6eTNkq2o9mnORi93oaAuGREALw_wcB

Jeg kan dog kun få konstant spænding på spots og dæmper funktion virker ikke. Eller så er der slet ingen lys :(

I den gamle lysdæmper (SG LEDdem 200) var de
to brune ledninger monteret i L, den grå ledning sad i midter hullet med symbolet med en streg over, og den blå og hvid/blå ledning sad i de to N huller.

Den nye LK LED-S lysdæmper, har ikke 5 men 3 huller. De to brune skal i L kan jeg regne ud. Men hvis jeg monterer den grå i midter hullet og de to som er blå og hvid/blå i hullet med pilen så tænker lyset ikke. Jeg kan kun få lys hvis jeg sætter den blå i midten og grå og blå/hvid i hullet med pilen. Men så kan lyset ikke slukkes og dæmper virker ikke. Derudover virker en stikkontakt på badeværelset heller ikke.

Så hvordan skal mine 5 led Inger monteres på en LK Led-s dæmper? Mine spots er Ikea og Philips og er dæmpbar. Lyddæmperen er LR og CR kompatible.

Her billede af gammel SG leddem 200 lysdæmper

Her billeder af ny LK LED-s 120:

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce


De 2 brune i L den grå i den med bølgepil og den blå og blå/Hvid samles i en muffe, de skal altså ikke monteres i din nye dæmper da den ikke bruger en nul leder som den gamle det hul med pil ind er til andre afbrydere så den kan virke som korrespondance 
Mange tak det virkede ;)
Hej. Kan se, at andre har kæmpet med samme lysdæmper som mig. Jeg står med to sorte ledninger og en brun. Vil det sige de to sorte skal i L og den brune i den med bølgen? Håber nogen kan hjælpe 🙏
Annonce
Tænker at det er omvendt da brun normalt er fast spænding den skal ind i klemme mærke L og de 2 sorte som sandsynligvis er tændledninger skal i bølgepil...men der må/kan sikkert kun monteres 1 leder i klemmen så de skal samles i en muffe og så føres 1 ny stump leder mellem bølgepil klemmen og muffen...
Tak for svar. Vi fik googlet videre og fandt løsning. Og du har ret med farver og vi kunne få begge i klemmen 🤗
Den type lysdæmper har klemmer med skrue fastspænding, så der kan gå flere ledere i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis