Udskifte udendørs stikontakt

Hejsa,

Jeg har en ødelagt udendørs stikkontakt, som jeg vil udskifte. Det ser ud til at være lige til, men vil gerne være helt sikker. Den er koblet fra. Jeg har vedlagt billede af den eksisterende og den nye som erstatter denne.

Er det blot at flytte ledningerne over direkte? Dvs. svarende til deres nuværende placering.

Det ser ikke ud til, at der er plads til ledningen. Er det lettest blot af flytte den lidt op, så den kun akurat går ind i den nye dåse? Eller er der et trick?

Mvh Henrik
Hejsa, Jeg har en ødelagt udendørs stikkontakt... Vis hele indlægget
53 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver nød til at kigge i programmet og være sikker på at der er noget der styre udgang 1
Er det jo netop ikke den udendørs stikkontakt jf. billede?

Laioz skrev den 25-12-2020 22:19:25

6.04 (dvs. plads 4 hvor der også hænger en løs ledning) er til lamper udendørs, som den tidligere ejer også sagde var koblet fra. Så det giver mening.

Ja hvis der i programmet er registret en lampe på den udgang, men den er så pillet fra på modulet, dette er Umildbart ikke tilfældet med dit stik da der er monteret en ledning på udgang 1

Laioz skrev den 25-12-2020 22:22:19

Er det jo netop ikke den udendørs stikkontakt jf. billede?

Sidder der en ledning i nr 1 på modul 6?

Det lignede at der sidder en brun ledning i 

men du skal være sikker på om der er noget det styre udgang 6.01 og det kan du se i programmet.
Ja - og det er selvfølgelig lidt svært at se.

Ny opdagelse:

Jeg har koder et knaptryk til den udgang til stikontaken nu. Jeg kan nu konstaktere at der kommer strøm til 6.1 og denne fjernes, ved tryk på min trykknap. Så der bør være strøm, det er der bare ikke i stikdåsen
Annonce
Billedet vider ikke tydelig nederste række i modul 6, men der er tilsyneladende en brun ledning i nr. 1. Kan du bekræfte det Laioz

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Laioz skrev den 25-12-2020 22:26:06

Ja - og det er selvfølgelig lidt svært at se.

Ny opdagelse:

Jeg har koder et knaptryk til den udgang til stikontaken nu. Jeg kan nu konstaktere at der kommer strøm til 6.1 og denne fjernes, ved tryk på min trykknap. Så der bør være strøm, det er der bare ikke i stikdåsen

Ok, er der flere udv stikkontakter som nu tænder via den knap som du lige har programmeret?

Du kan godt prøve at montere den brune ledning på klemme 1, men chancen for at der komme spænding et andet sted end i dit stik er tilstede og derned også chancen for stød.
Ja - der sidder en brun ledning i indgang 1, output relæ 6. Beklager det ringe billede.

Pt. er det SORT, BLÅ og GUL/GRØN som er forbundet i stikdåsen.

Betyder det, at jeg skal bruge den brune ledning i stedet for sort i dåsen?
Imaster skrev den 25-12-2020 22:29:56

Ok, er der flere udv stikkontakter som nu tænder via den knap som du lige har programmeret?

Du kan godt prøve at montere den brune ledning på klemme 1, men chancen for at der komme spænding et andet sted end i dit stik er tilstede og derned også chancen for stød.

Det ser ikke sådan ud i Visual. Men mit forring indlæg er måske løsningen på problemet?

Dvs. en kombi af forkert ledning og en dåse som ikke var tændt i IHC :S
Laioz skrev den 25-12-2020 22:29:58

Ja - der sidder en brun ledning i indgang 1, output relæ 6. Beklager det ringe billede.

Pt. er det SORT, BLÅ og GUL/GRØN som er forbundet i stikdåsen.

Betyder det, at jeg skal bruge den brune ledning i stedet for sort i dåsen?

Ja , da det jo er den brune der er monteret på udgangs modulet, men pas nu på der ikke er spænding på den efter du har aktiveret den via tryk knappen 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også