Udskifte udendørs stikontakt

Hejsa,

Jeg har en ødelagt udendørs stikkontakt, som jeg vil udskifte. Det ser ud til at være lige til, men vil gerne være helt sikker. Den er koblet fra. Jeg har vedlagt billede af den eksisterende og den nye som erstatter denne.

Er det blot at flytte ledningerne over direkte? Dvs. svarende til deres nuværende placering.

Det ser ikke ud til, at der er plads til ledningen. Er det lettest blot af flytte den lidt op, så den kun akurat går ind i den nye dåse? Eller er der et trick?

Mvh Henrik
Hejsa, Jeg har en ødelagt udendørs stikkontakt... Vis hele indlægget
53 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er en “stikkontakt på terrasse” i Ihc programmet, så kunne det jo tyde på at den har været styret over er Ihc udgangs relæ.
Prøv at kigge i Ihc programmet der kan du se hvilke udgangs nr som den stikkontakt har.( hvis der ikke er slettet)
Der burde der stå et nr feks 1.02
Det første tal fortæller hvilke linje udgangs modulet er forbundet med til controlleren,
Det andet tal er så udgangs nr på selve udgangs modulet.
Så kan du evt se om der er en Tom plads på et udgangs modul som matcher det som der står under stikket i Ihc programmet.

ellers så prøv at ligge nogle billeder op af din Ihc tavle og ad de ledninger der er pillet fra.
Laioz skrev den 25-12-2020 21:20:38

Hej Erik,

Jeg prøvede den ikke inden, desværre. Om man argumentere for at den gjorde det, da strømmen går når jeg roder ved den, ved jeg ikke.

Tidligere ejer sagde jo at den var koblet fra. Hvordan strømmen så kan gå, er mig en gåde. Så jeg er tabt.

Men hvis ledninger blot kan kobles til og testes, gør jeg gerne det. Bare det ikke kan skade noget?

 Som jeg skrev tidligere så er strømmen højst sandsynligt “gået” fordi du har kortsluttet jord og nul ledningerne. Disser er højst sandsynligt stadig aktive og du kan ikke måle noget spænding i disse med en Pol søger.

Det er nok blot fase ledningen der er demonteret på udgangs modulet .
Det giver god mening. Jeg er bare snot dum og vidste ikke at jord og nul kunne kortslutte.

Så er spørgsmålet om jeg tør sætte øverste ledning i #6? 😳

Den nederste må være til noget andet så.
Annonce
Det hedder datalinjen ja. Men giver det mening, når det er Output 6 plads 6 (og 4) som er tom?
Nej du er ikke dum, hvis man ikke ved det så er det jo ikke til at vide...
Men glem alt om udgang 6. Det er udgang 1.
Alså 6.01
Linje 6 og udgang 1Prøv at åbne programmet under stikket på terrasse..
6.6.1 er ikke det du skal bruge, det er en note som dem der har lavet det selv har skrevet.
6.04 (dvs. plads 4 hvor der også hænger en løs ledning) er til lamper udendørs, som den tidligere ejer også sagde var koblet fra. Så det giver mening.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis