Lim glasvæg til gulv

Jeg er ved at skulle installere en glasvæg på et ældre badeværelse. Er ikke vild med tanken om at bore ned i gulvet for at montere profilen.! Pga gammel gulvvarme.... Vil det være ok at lime den gulvprofil til gulvet. Det er en 70 cm bred glasvæg uden støttestang  Tænker noget stærkt fugelim ala sikaflex 112 crystal clear. Det skulle være ret holdbar.?

? Håber i har et svar og erfaring  på den :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for hurtigt svar. Men lige et spørgsmål til de klodser.. jeg fik bare en glasvæg og to alu profiler med til montering.. og faktisk fylder glasset ikke alu profilen ud. Der måske 2-3 mm gab

Kan det være fordi jeg skal have sådan et par klodser..

Eller bliver det fyldt ud med silikone?

Er ny gør det selv mand;-)

Hov jeg læste dit 1. opslag halvt. Jeg har monteret helt uden aluprofil. Altså glasset står direkte på gulvet, med disse plastklodser imellem + silikone. Hvis du har en aluprofil, så vil jeg mene det sagtens kan limes med silikone til gulvet. Det lyder underligt at alu profilen er for bred. Hvis det kun er en lille smule, er det måske for at kun lægge silikone her. Det er jo mange glastykkelser, måske du har fået en forkert profil?
Det må jeg lige undersøge. :-)
Der er total 3 mm gab, altså 1,5 mm på hver side af glasset. Det burde vel være nok med silikone.

Alternativ tænker jeg sætte lidt "klodser" indtil det tørrer og så tage klodser ud og fylde det lille hul ud med silikone.
Men høre lige producenten med de profiler.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis