Væghængt toilet

hej med jer.
Jeg skal til at lave toilet i vores kælder, som ikke er det største rum. Jeg vil derfor gerne have et væghængt toilet, hvor stativet og faldstammer er på den anden side af væggen. Kan man montere stativet hvor der er lange nok skruer, vand og trykknapper til at gå igennem en murværk på 11cm?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
stativet skal jo være lige op af kummen , men du kan jo skære et hul i væggen der passer med rammen , så er der ikke noget problem med pladsen
Æhmm stativet skal jo skues op af noget det er ikke nok at det skrues fast til gulvet...det SKAL skrues fast i en lodret væg. Det er jo fastgørelsen til væggen der bærer en persons og kummens vægt jeg ville personligt være ret træt af at sidde i øhhh job nr. 2 😊 og vælte forover med kumme vand og evt. andet  og bukserne nede om benene.men muligt at jeg misforstår hvordan du ville sætte stativet fast
mfrost skrev den 19-12-2020 09:43:30

Æhmm stativet skal jo skues op af noget det er ikke nok at det skrues fast til gulvet...det SKAL skrues fast i en lodret væg. Det er jo fastgørelsen til væggen der bærer en persons og kummens vægt jeg ville personligt være ret træt af at sidde i øhhh job nr. 2 😊 og vælte forover med kumme vand og evt. andet  og bukserne nede om benene

 Men kan jeg ikke montere det på modsatte side af væggen? Det er klart, at hvis det ikke kan lade sig gøre, så bliver jeg nødt til at installere det på den ‘normale’ side af væggen

du kan jo nemt montere nogle jern på tværs til at bolte stativet fast i , de dække jo af kassen på bagsiden efterfølgende
Tænker du får problemer med afløbet fra kummen, hvis du montere den på bagsiden af væggen (formoder der menes i et andet rum der ligger op til badeværelse) 
Cisterne stativ kan sagtens skrues fast i "et hul i væggen" Jeg har monteret 2 steder hvor det er ud imod en ydermur. Her er indermuren så brugt til at cisterne kan stå i. Cisterne delen er typisk mere end 11 cm så det vil rage lidt enten bagud eller foran. Afløbet skal jo næsten altid flyttes, så om det flyttes lidt eller mere er ikke den store forskel.  
Stativet skrues så fast ud til siden i toppen, der der skal måske bruges et par kraftige vinkelbeslag
Eller der laves et stykke vinkeljern foran eller bagud som kan holde det
Eller der lægges et lægte hen over øverste kant som kan holde både stativ og beklædning foran.
Alle trick gælder.
Der er lidt delte meninger om vådrums sikring. På Geberit montagevejledning på Dansk er det ikke beskrevet så tydelig hvordan man kommer kontrollerer evt. uhelds vand inde fra cisternerummet. Men på Norsk står der at man skal fylde rummet nederst ( 8-10 cm) med beton, det skal have fald imod badeværelse og udløb under toiletkummen. Så skal vådrumssikring føres op bag kantflise under toilet, ind i cisternerum og op bagved.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis