Blandingsbatteri

I vores gamle lejlighed fra 30'ene har vi på badeværelset et væghængt blandingsbatteri med separate udtag til varmt og koldt vand.
Kan man på nogen måde montere et almindeligt blandingsbatteri? Hvis ja, hvad indebærer det så?

Venlig hilsen
Handy? Ikke endnu, men jeg øver mig.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et billede ville være godt så man kan se hvordan det præcist ser ud men umiddelbart er det bare at skrue det gamle af og sætte et nyt moderne på. Hvis afstanden mellem rørene ikke passer helt præcist til det nye blandingsbatteri, kan man købe nogle forsatte rør, der netop er beregnet til at løse det problem.
Tak for svar, og billede kommer her:

Venlig hilsen
Og det, jeg gerne vil montere er et af denne slags:

Venlig hilsen
Hvis du ikke vil lave rørinstallationen om eller kan komme til rørene under vasken, kan du ikke montere den hane, du har vist. Den viste er til montering i en bordplade.

fase
Præcis - det ved jeg godt, og det var det jeg frygtede. Altså at der skulle omlægges rør.
Så må alt forblive ved det gamle...

Venlig hilsen
Du kan købe et blandingsbatteri til badekar og sætte en svingtud på. Standardafstanden mellem tilslutningerne er 150 mm. Så inden du køber noget, måler du om afstanden mellem de nuværende ventiler er 150 mm fra midte til midte.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis