LED-lysdæmper ødelægges

Et spørgsmål: Jeg har en lampe med 4 LED-pærer. De 4 pærer er dæmpbare og på 2 watt stykket. Lampen er tilsluttet via en LED-lysdæmper (LK Fuga LED-S 120VA).
Dæmperen brænder sammen når lampen er tændt med maks. lysstyrke. Den 1. dæmper holdt i ca. 1 år, den 2. dæmper holdt i ca. 14 dage, den 3. dæmper holdt i ca. 1 uge, og nu tør jeg ikke montere den 4. dæmper.
Har jeg bare været uheldige med dæmperne, eller er transformatoren i lampen defekt, eller er det pærerne, som belaster dæmperen forkert?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit bud er at du ikke har fået indstillet dæmpere korrekt, den dæmper du har der kan indstille i både cr-mode og lr mode i lr-mode er den maksimale belastmimg kun 26 va som svarer til ca. 22-24 watt hvis den belastes mere ned et bliver den var og risikere at brænde af... i cr-mode kan den klare mere end 100 watt. Men du skriver selv ca. 8 watt og det burde den kunne klare, et andet bud kunne være hvis du har den indsat som evt korrespondance og den anden afbryder hiver konstant fase til dæmpere istedet for blot et kipsignal. Det er nødvendigt at der indsættes en fjeder i den modsatte afbryder så den ikke levere konstant fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis