Gasfyr mister tryk

Hej alle,
Vi flyttede i hus med et gasfyr for 1,5 mdr siden, og gasfyret har givet os lidt problemer 🙈
Vi har fyldt vand pĂ„ det flere gange, for et par dage siden og igen igĂ„r op til 1,4 bar, sĂ„ var det ligesom om at den ikke ville tage imod mere vand, de andre gange har varmen sĂ„ tĂŠndt igen nĂ„r vi har fyldt vand pĂ„, men ikke igĂ„r, sĂ„ det har vĂŠret lidt koldt i nat 😬 ..
Som jeg kan lĂŠse mig til kan det mĂ„ske vĂŠre en ekspansionsbeholder der skal skiftes? Er det noget man bare lige kan gĂžre selv og hvilken en af dem er det ? 🙈 eller er det bedst at fĂ„ en vvs’er ud ? 
3 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce
Beholderen er den store runde metal "find" der sidder neden under. Hvis du kan aflĂŠse stĂžrrelse pĂ„ selve beholderne (det bĂžr stĂ„r pĂ„ en markant) samt tjekke hvor stor rĂžr tilslutningen er sĂ„ burde du kunne bestille en ny der passer.   VĂŠr ogsĂ„ opmĂŠrksom pĂ„ de ydre dimensioner sĂ„ du er sikker pĂ„ at der er plads til den nye 

SÄ er det bare at fÄ vand af anlÊgget, skrue af og pÄ ogsÄ pÄ med vand igen. Der skal selvfÞlgelig ny pakgarn og smÞring pÄ nÄr du skruer pÄ igen

Hvis ovenstĂ„ende beskrivelse virker helt uoverkommelig sĂ„ er det en VVSer der er lĂžsningen 

Ask
Hvis det kun tager 5-15 sekunder at komme op pÄ tryk, sÄ er det ekspansionsbeholder.
Tager det 1-5 minutter sÄ er det utÊthed et eller andet sted. Og det kan vÊre sikkerhedsventil i fyret.
Jeg ser bÄde en grÄ rund beholder og en rÞd bagved. Det er ikke muligt at se hvad den rÞde har af funktion men de kan godt begge vÊre ekspansions beholder.
NĂ„r du modtager beholder kan der godt stĂ„ at den har et fortryk eller ladetryk pĂ„ 1,4 bar eller lign. Det er oftest lidt rigelig. Dit normale tryk i anlĂŠgget bĂžr ligge pĂ„ 1,2 - 2,0 bar og sĂ„ skal ladetryk vĂŠre ca. det halve. SĂ„ du skal eventuelt hen pĂ„ en tankstation og have beholder piftet eller pumpet op til ca. 0,7 bar. Det gĂžres i den lille ventil der sidder pĂ„ og gĂžres bare med beholder uden afpropning pĂ„ vandsiden eller andet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for svar til jer begge â˜ș
Den grĂ„ beholder lyder hul nĂ„r man banker pĂ„ den, den anden lyder tung/fyldt, sĂ„ ved ikke rigtigt om begge er ekspansionsbeholdere eller hvad det er 😅
Jeg tror vi finder en vvs’er til det selvom det ellers lyder rimelig simpelt, men vi er vidst ikke sĂ„ trygge ved et gasfyr endnu 😬
Mange tak for hjĂŠlpen â˜ș

 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og fÄ fordele



Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis