Afretning af betongulv

Jeg har en kældergang hvor jeg gerne vil lægge fliser, gulvet er langt fra jævnt, der er ce 1 -1½cm forskel fra siderne til midten.

Gulvet skal niveleres... men hvordan gør jeg det nemmest og billigst ?

Mit største problem er hvordan jeg sikre at det jeg nivelere med får fat i det gamle beton gulv.

Jeg forsøgte på et stykke at gøre det med betonpuds, det hærdede fint og så rigtig godt ud, men det lød noget hult. Det viste sig også at jeg kunne stikke en spartel ind i kanten og løfte det hele af som en fin plade.

Jeg havde vasket gulvet godt inden med grundrens, og rent vand og støvsuget da det blev tørt og vandet det let igen inden jeg lagde betonpuds ud over, og lod det hærde under et stykke plastic i et par dage.

Jeg begrænset af loftshøjden, så jeg kan ikke tillade mig at lægge 3-4 cm beton oven på det gamle. Det skal være så tyndt som muligt.

Jeg ville helst undgå dyrt selvnivelerende spartelmasse. Med mindre det er det eneste der har vedhæftningsevne og styrken i et tyndt lag.

Kort og godt... Har i nogle gode forslag til hvordan jeg bør gøre dette så det holder.

stor hilsen
fidose
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Moller

Hvis det er en gang som ikke er så stor, kan du jo i princippet bare bruge et tykkere lag fliseklæber hvor gulvet er lavere, og herved rette det op.

Men, bortset fra det, behøver gulvet være 100% plant?

Hvis du skulle ende med at bruge selvnivellerende spartelmasse, kan du købe et produkt der hedder betoflex - noget hvidt stads der blandes op i vand. Det har jeg haft stor succes med.

Yamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Hej

Selvnivellerende spartelmasse kan "drøjes" med kvarssand hvor der skal lægges tykke lag.

Påfør gulvet primer (det er her det går galt for de fleste ved undladelse).
Læg spartelmasse med sand ud hvor der er lavest, til ca. 2 mm under færdig niveau.
Udlæg selvnivellerende spartelmasse over hele gulvet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også