Hvilke loddekolbe virker

Jeg skal have en god varm loddekolbe der virker og der bliver varm nok. Jeg skal også kunne købe nye stumper til den.
Jeg syntes jag har prøvet flere forskellige uden at være tilfreds.
Skal lodde print samt større ting som ledning på et batteri
Jeg skal have en god varm loddekolbe der virker og... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
K
Jeg vil gerne pointere, at jeg ingen interesse har i at anbefale et bestemt mærke indenfor loddeudstyr, blot videregive mine erfaringer indenfor feltet uden nogen interesse eller binding til nævnte firmaer.

Støvsugerslange


 

Buy nice or buy twice
Min Weller loddepistol gik kaput. Jeg blev træt at billige loddekolber, der ikke holdt fra 12 til middag, og havde egentlig altid ønsket mig en loddestation, omend behovet er meget beskedent. Vi var to med samme indstilling og sammen fandt vi frem til en Ersa, som vi aldrig havde hørt om før, men som overbeviste i mange tests
https://www.buerklin.com/de/Ersa-L%C3%B6tstation-Set-I-CON-PICO-80W-1-Kanal-ESD/p/99L8000
Masser forskellige spidser, se også Ersa's egen hjemmeside
Ikke spor billig, kun lige afprøvet, da vi fik dem i november, så ingen vurdering af langtidsholdbarhed.
Blev dog opmærksom på, at det med fugtige svampe ikke anbefales mere, men derimod en "messing-uld-svamp" til at holde spidsen ren. Endelig ikke file den.
God Jul


If you can't fix it with a hammer you have an electrical fault  

Før jeg fik en termostatloddekolbe, brugte jeg en ANTEX, den var god og holdbar.

Støvsugerslange


 

Pianisten skrev den 23-12-2020 10:22:34

Før jeg fik en termostatloddekolbe, brugte jeg en ANTEX, den var god og holdbar.

Morsomt :)

Min elektronikkolbe er en ANTEX 25 W. Men jeg bruger dog min Portasol mest.


 

Annonce
Antex loddekolber til 230V er noget af det bedste af den slags, jeg har prøvet.
De laver iøvrigt fine loddestationer, men efter nytår bliver det mere bøvlet at handle med briterne, de fjolser ! Jeg var lige inde og kigge på Ersa, de forekommer mig lidt pebrede i forhold til andre med samme faciliteter. men ok, hvis man vil betale 2-3 gange det nødvendige, dem om det, det er deres egne penge.
Den Solomon, jeg har, er - slag på tasken - 35 år gammel, og den fungerer stadig efter hensigten. Jeg ved godt, der er en vis modvilje mod Onkel Harald, men hans loddestation er helt sikkert fra Sorny Roong, hvor også min kommer fra, og der får man altså valuta for pengene. Kan den holde lige så længe som min, er den overordentlig billig.

Støvsugerslange


 

Pianisten skrev den 23-12-2020 21:44:37

Antex loddekolber til 230V er noget af det bedste af den slags, jeg har prøvet.
De laver iøvrigt fine loddestationer, men efter nytår bliver det mere bøvlet at handle med briterne, de fjolser ! Jeg var lige inde og kigge på Ersa, de forekommer mig lidt pebrede i forhold til andre med samme faciliteter. men ok, hvis man vil betale 2-3 gange det nødvendige, dem om det, det er deres egne penge.
Den Solomon, jeg har, er - slag på tasken - 35 år gammel, og den fungerer stadig efter hensigten. Jeg ved godt, der er en vis modvilje mod Onkel Harald, men hans loddestation er helt sikkert fra Sorny Roong, hvor også min kommer fra, og der får man altså valuta for pengene. Kan den holde lige så længe som min, er den overordentlig billig.

 Er det denne vi snakker om ?

https://www.harald-nyborg.dk/produkt/mitsutomo-loddestation-48w

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis