Lyskæde blinker når den er slukket med døgnur

Hjæææælp. Når jeg sætter en LED lyskæde til et udendørs tænd/sluk-ur, oplever jeg, at det blinker når uret slukker for strømmen. Det ser ret så fjoldet ud. Jeg har prøvet med flere forskellige lyskæder samt tænd/sluk-ure.
Jeg har googlet mig frem til, at det kan skyldes krybestrøm (?) og at man kan prøve at montere en støjkondensator...

Men hvordan hulen gør man det på et udendørs system? Jeg har jo bare brugt standard forlængerledninger og stikdåser.

Kan I mon have en ide om hvad der sker og hvad jeg kan gøre?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis stikproppen, eller uret er uden jordben, kan du prøve at vende den.
Nogle gange skyldes det at det er nullen du afbryder og ikke fasen, så ud med stikproppen og vend den modsat.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tusind tak for svaret.
Uret er med jord så det kan ikke vendes. Men jeg skiftede ledning fra uret ud til en ledning uden jord og det ser ud til at løse problemet. 

Men jeg ville jo faktisk gerne have jord med i hele systemet. Er der noget som kan hjælpe på det?

Hvis mit setup hedder: ur -> dåse med jord -> ledning uden jord så er der også stadig problemer

Nu ved jeg ikke hvad det er for en slags julelys du har.
Men generelt kan man ikke ændre på producentens materiel. Så det er ikke ok at skifte en stikprop med jord til en en uden(eller tilslutte den i en stikkontakt uden jord, hvis den kræver jord).  
Men hvis kæden er født uden jord, så ændrer du jo ikke på noget   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej Henrik
Jeg har da også tænkt lidt sort. Der er ikke jord på julelyset, så det giver jo derfor heller ikke mening at insistere på, at føre jorden med derud. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis