Afstivning af skrivebord

Hej,
jeg skal have lavet mig et væg til væg skrivebord på et kontor.
Målene er 3460x800 mm på pladen. Planen er fastgørelse på lægter i enderne og på siden mod væggen og så 2 bordben på langsiden hvor man sidder, ca. 1150mm fra hver ende.
Jeg har 2 mulige tykkelser bordplade(som er limtræ i eg), 225 og 400mm. Vil de kunne klare sig uden yderligere afstivning?
Mvh
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
40 mm kan godt
Men en sarg i den længde skal da næsten være en eller anden stålprofil så?
Hvad med en stor T profil i væggen på midten af bordpladen? Ville det ikke være nok?
Det kunne jeg forestille mig, men mangler lidt fagkundskab   Har en ingeniørven der muligvis kan finde ud af sådan en beregning..... Må genere ham lidt 
Annonce
Jeg har en bordplade i laminat der er sat op med lægter på siden og bagpå samt en t-profil på midten og den holder uden problemer.
humseper skrev den 16-12-2020 21:14:49

Jeg har en bordplade i laminat der er sat op med lægter på siden og bagpå samt en t-profil på midten og den holder uden problemer.

 Har du mulighed for at lægge et billede op af det? Og tykkelsen på plade og dimension på profilet?

Flazzzh skrev den 16-12-2020 20:12:34

Men en sarg i den længde skal da næsten være en eller anden stålprofil så?

 Det er ikke nødvendig. En sarg der harmonerer med bordpladens tykkelse er rigeligt (40mm).

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Flazzzh skrev den 16-12-2020 21:21:40

 Har du mulighed for at lægge et billede op af det? Og tykkelsen på plade og dimension på profilet?

 


T profilen var den største jeg kunne finde i Silvan. Den hedder PN bordbæring på deres hjemmeside. Den er 55 cm lang.
Bordpladen er en laminatplade fra jem og fix. Den er 28 mm tyk.
humseper skrev den 17-12-2020 06:18:07

 

T profilen var den største jeg kunne finde i Silvan. Den hedder PN bordbæring på deres hjemmeside. Den er 55 cm lang.
Bordpladen er en laminatplade fra jem og fix. Den er 28 mm tyk.

Det er bare super, tak skal du have. God jul 🎄 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis