spartling oven på epoxy

jeg har en gammel limbo 14 som jeg går og laver istand der er en del revner og skader  og sg bruger epoxy og glasfiber kan jeg så godt spartle med polyester spartel ovenpå da det er en del billigere og male  ovenpå og så det stadig er vanttæt??

hv stigtom
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vigtigste er at epoxyen er matslebet.

Du kan bruge begge dele.
Men du kan jo bare røre en filler I din Epoxy, så har du billig spartel.
Du kan blande mange fyldstoffer i epoxyen -. Talkum og du kan købe en portion let fyldstof til den slags. Det hedder Microballons.

Du kan også bruge et fyldstof som giver hård spartel, med glaspulver.

Og du kan kombinere hård og blød filler, som du vil.

Bare epoxy er matslebet, så holder det næste godt.

To ulykker kommer sjældent alene.
Hvis du har støbt med epoxy/glasfibermåtte, og ikke brugt peelply, skal du være særdeles omhyggelig med at vaske af med vand og sæbe inden du sliber.
(for at fjerne det såkaldte aminslør, som opstår når epoxyen hærder, fjernes det ikke får du ikke en holdbar binding, når du spartler eller andet ovenpå.)

Er det under vandlinjen, og båden ligger fast i vandet, skal den have 3-5 lag epoxy grunder (eks. Hempel ligth primer), for at være 100% vandtæt.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svar det er en trailerbåd og det er lige omkring vandkanten jeg har det filler til at komme i epoxyen det er bare en dyr spartel epoxy koster jo 3-4 gange mere :( men jeg vil helst bruge epoxy i glasfiberen det er en del stærkere

vh stig
Når du bruger epoxy og glasfibermåtte, er det vigtigt at du bruger pulverbundne glasfibermåtte, eller flettet/syet måtte.

De billigere emulsionsbundne måtter, dur ikke til epoxy.

Vi prøver igen, i morgen --
det gør jeg osse Je_ne   
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også