Udskiftning af gammel afbryder

Hej med jer.

jeg har sådan en gammel afbryder siddende i et kælderrum, som jeg godt kunne tænke mig at få skiftet, men min tanke var inden jeg ringede til en elektriker at høre om man kan få en stik kontakt koblet sammen med den, der sidder kun 2 ledninger i den, men uden for kælderrummet er der en samleboks med ledninger i, så måske der skal trækkes en ekstra ledning derfra. Billede 2 er samleboksen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En meget gammel installation på en helt ny væg ser lidt sjovt ud. Det ligner også stofledninger som vistnok (har ikke erfaring) kan være tricky da isoleringen kan være meget følsom. Måske en overvejelse værd at få elektriker til at fjerne alle stofledninger - eller investere i en håndfuld ekstra røgalarmer så du kan sove trygt :-)
Det er helt sikkert ikke noget Jeg vil rode mig ud i da de ledninger ret møre, men der er kun en afbryder og ledning til lampen i kælderen, så der er ikke meget der skal skiftet. Men det er tanken at fjerne de stofledninger, men Det var mere om der kunne komme en stikkontakt på Når de 2 ledninger blev skiftet. 
Hvis der i samledåsen er en nulledning, så kan du skifte kablet til afbryderen med et treleddet kabel. Du får dog problemer med den manglende jordledning, hvis du bruger en stikkontakt med jord.
Afbryderen er støbt til og kan ikke bruges, hvis du ændrer installationen. Så det hedder ny afbryder og stikkontakt.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis