Hvilken sandspartel?

Jeg skal til at spartle en gasbeton væg, og skal derfor have fat i noget spartelmasse.

Jeg regner med at
1. spartle
2. slibe
3. spartle igen
4. slibe
5. grunde
6. male

Jeg har kigget lidt på:
https://www.jemogfix.dk/sandspartel-h-10-liter-hvid-stabile/6122/9019364/
til punkt 1
og https://www.jemogfix.dk/sandspartel-m-10-liter-lys-graa-stabile/6122/9019365/
til punkt 3.

Er der nogle som har erfaringer med de to førnævnte produkter, og i så fald - er det fint nok eller bør jeg se efter noget andet?

Og kan jeg evt. nøjes med kun at købe een slags til begge omgange?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min erfaring siger at billig spartelmasse synker.Men Yunik eller Beck og Jørgensen er ganske udmærket, og man skal bruge lidt mindre spartel end med den billige, da det ikke synker lige så meget.
Jeg ville starte med en grov, og dernæst 2 lag medium.
Den grove er bedst til lidt større ujævnheder
Jeg ville også være nervøs ved Jem og fix spartler.

Malinglagersalg.dk og andre har yunik til omkring 120 kr. For ti liter.

Det er selvfølgelig mere end hos Jem og fix men det er altså ikke sjovt at arbejde med en dårlig sandspartel

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Medium sandspartel fra Jem og Fix er super at arbejde med. Den er cremet og nem at smøre på. Og som en ekstra bonus er den nem at slibe efterfølgende. I de tynde lag, du skal trække på, vil du ikke mærke til om den synker mere end de dyrere mærker.
God begynder spartel til en billig penge.

Flügger og Yunik sandspartel er samme surdej på forskellige bøtter. Fantastisk at arbejde med, nemt at slibe på. Men dyrere i indkøb.

Harald Nyborgs sandspartel ville jeg holde mig langt fra. Den er relativt nem at arbejde med, men det er min erfaring, at der kommer massive mængder luftbobler, når den trækkes på væggen. Det er noget p** at stå og nørkle med.

Hvis du har en plan gasbeton væg skal du bare køre medium spartel på det hele. Den grove skal du kun bruge, hvis du skal rette huller og ujævnheder på +/- 0,5-1cm op.
Jeg lavede vores gasbeton vægge sidste år. Væggene havde dybe fuger og var malet med alm vægmaling. Jeg brugte grov spartel til alle fugerne for at det ikke skulle synke for meget. Dernæst mellemspartel én gang + letopretning af lunker. Slibning og til sidst rullespartel. Jeg brugte Flügger til det hele og var meget tilfreds
Tak for svarene. I og med at væggen er forholdsvis glat i forvejen, tænker jeg at køre med medium spartel som FeuerDK foreslår. Det bliver nok Jem og Fix, medmindre jeg lige finder et godt tilbud ellers.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har brugt den fra Jem og fusk Men en fra mere anerkendt byggemarked i samme projekt. Den billige hvide var den nemmeste at arbejde med. Husk at der også skal bruges en mindst 40 cm spartel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Spartelmassen fra Jem&Fix er rigtig god. Jeg har selv brugt omkring 40 spande i vores hus. Jeg har også prøvet én spand spartel fra Danalim og én fra Beckers, men de sank meget og var meget længe om at tørre. Og ved tykkere lag var de stadig ikke tørre efter flere dage. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

jeg brugte sandspartel fra jem og fix (medium) til vores gipsloft i bryggerset. den var nem at arbejde med, og nem at slibe.
Hej,
God nytår.
Jeg har selv lige været i gang med to børneværelser med gasbeton vægge.
Jeg blev anbefalet og brugte medium spartel, og brugte samme fremgangsmåde som du beskriver.
Husk nu rabatkoden til malgodt.dk her inde fra :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også