El-radiator på første sal

Hej

Jeg har et gamle hus hvor jeg skal have sat 4 radiator op

​Er der noget jeg skal være opmærksom på ved opsætning?

Og hvilken skal man vælge, jeg har kigget på en i bauhaus 1000w til små 600kr

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor store er rummene. Ydelsen på radiatorerne afhænger af arealet, de skal varme op. Regn med 40 til 50 W/m2 ved en lofthøjde på op til 2,4 m lidt afhængig af isoleringen. Hellere lidt for stor radiator fordi "fremløbstemperaturen" ikke kan sættes op.

fase
Så ville jeg vælge radiatoren på 1000W.

fase
Og er vi enig om alle er enes hvis de har samme watt, det er kun design der er forskel
Hvis radiatoren er på 1000W eller en anden effekt, er der kun design til forskel. 

fase
Annonce
Du skal være opmærksom på om din installation kan klare den ekstra belastning, 4 radiatorer a 1000 w giver 4000 w det kræver 2 grupper a 10 ampere. Opvarmning med elradiatorer er meget dyrt, medmindre huset er meget velisoleret, en luft til luft varmepumpe vil være noget dyrere i anskaffelse, men meget billigere i drift.
Jeg har selv el varme og radiatorer på 1. sal. Jeg har købt olie fyldte da de ikke kommer til at lugte når de varmer op når de har samlet støv i sig. Derudover så mener jeg ikke der er den samme brandfare ved disse (som hvis de skulle blive dækket til, eller nogen kommer til at sætte et møbel op foran). De koster ca. 1000 kr. på tilbud

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hvis løsningen bliver elradiatorer, så er jeg enig med MLU af de årsager han nævner, men der er ikke forskel på økonomien, da 1000w er 1000w uanset om der er olie eller ej. Hvad der derimod har betydning for økonomien, er om de er udstyret med elektronisk termostat, eller en bimetaltermostat, den elektroniske regulerer temperaturen langt mere nøjagtigt, og man undgår derved at de er tændte mere end nødvendigt for at opretholde den ønskede temperatur.
Det med brandfaren har ikke noget at gøre med om det er oliefyldte radiatorer eller ej. Hvis radiatoreren tildækkes stiger temperaturen til brandfarlige højder, hvis termostaten kalder på varme.

fase
Og ulempen ved de oliefyldte el ovne er at det er træg varme , svært at styre , og så kan de godt lugte af fiskeolie............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis