Fra malet dør til oliebehandlet dør

Hej med jer.

Jeg er blevet ejer af et gulstenshus fra 60'erne. Vinduer og havedøre er fra Rationel (2009), og de er sådan set ganske pæne, hvis man ser bort fra den kedelige, grå farve, de alle sammen er malet i. Jeg vil gerne ændre udseendet på døre og vinduer - enten male dem hvide eller sorte ELLER (hvis det kan lade sig gøre) slibe dem helt ned og give træet en oliebehandling. Træet under malingen er lyst, og jeg vil gerne give det en mørkere nuance, da det står pænt til de gule sten. Men er det overhovedet en god idé? Bør jeg hellere holde mig til at male i anden farve? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dine vinduer er af fyrretræ og ældes hurtigt, hvis de skal stå med klar oliebehandling. Mal dem med heldækkende maling.
Fyrretræ udendørs oliebehandlet - det bliver ikke godt - HVIS du vil, kan du overveje en lysere laserende træbeskyttelse.

Men vær opmærksom på, at døren fra fabrik er født malet - derfor er der ingen garanti for, at knasthuller ikke blot er fyldt op med en spartelmasse eller kunstharpiks. 

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for jeres svar! Jeg holder mig til at male :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også