Toilet løber

Hej,

Har et gustavberg nordic toilet der begyndte at løbe for ca. 1,5 uge siden. Fik åbnet halvt ned til cisternen og forsigtigt banket en masse flager af kalk af  pumpen (ved ikke hvad det hedder men se billede) som tager vand ind, og rykket lidt ved. Indrømmet har ikke kigget på toilettet i de 10 år jeg har bået i lejligheden. Efter jeg gjortde ovenstående virkede toilettet fint indtil i dag, hvor det igen begyndte at løbe. Det tager vand ind og vil ligesom ikke stoppe med at tage vand ind i cisternen. Fik rykket forsigtigt ved "pumpen" igen i dag, og det lader det til at virker fint igen. Men kan se der ligger en masse flager af kalk i bunden af cisternen, og tænker der sikkert sidder nogle små stykket kalk bl.a. inden i pumpen som måske gør at toilettet pludselig ikke virker igen senere hen. Men jeg kan simpelthen ikke få låget til cisternen helt af (se billede). Har prøvet at tage skylde knappen op, men kan ikke se under denne, at jeg kan skrues noget af, så hele låget kan tages af. Så tænker mere om man kan få låget helt af, og om det kan betales sig at prøve, at rense det for endnu mere kalk? Eller skal jeg blot erkende at det er tid til at skifte toilettet ud. Vil tro toilettet er ca. 12-14 år gammelt.Tusind tak for svarene.
Mvh.

Mikkel

Mvh.

Mikkel
Hej, Har et gustavberg nordic toilet der begyndte... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og er det noget der er forholdvis nemt at gøre når man ikke er håndværker? Og er det alt indmad du vil skifte?

Mvh.

Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis