Skillevæg

Hej.

Jeg har et soveværelse som ligger op til et andet værelse hvor der har stået nogle indbygningsskabe. Lige nu er der kun en træplade imellem, hvor jeg gerne vil have lavet det om til en gipsvæg

Væggen skal være ca. 2,4 x 2,4 m

Jeg vil gerne bruge fibergips men er det er det for meget eller er det bedre end alm. når det kun er mellem soveværelse og et andet værelse?

Hvis jeg vælger fibergips, er det så nødvendigt med 15mm eller er 12,5 nok, hvis det kun er et lag?
Isolere det nok, da der altid åbent vindue på soveværelset året rundt?

Regner med at bygge skelettet op af trælægter sammen med isolering.

Vil rigtig gerne hvad andre har gjort :)

 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
gipspoladerne isolere ikke noget specielt men du skal have isolering imellem 2 gipsplader min 100 mm

Har bare læst mig frem til at en fibergipsplade svare til 2-lags alm.

Selvfølgelig skal der isolering i væggen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan bruge 1 lag fibergips 12,5 mm Når man siger " det svarer til" , så er det mekanisk styrke og ikke isolerings evne. Jeg foretrækker at bruge 90 x 120 cm fuldkantede. De skal så limes sammen med en speciel lim. Det er meget let med den patron og tud der hører til. Dagen efter kan man hakke overskydende lim fuge af med en spartel f.eks.
Det skal spartles i alle revner og sømhuller, slibes og bagefter fuldspartles. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så et enkelt lag 12,5 mm et "nok" til en fin skillerumsvæg som kan holde til noget?
Hvordan er isoleringens evne så? 

Vi prøver lige igen en gipsplader eller en fibergipsplade isolere ikke noget nævneværdigt.... kan ikke helt regne ud hvorfor du går op i isoleringsevne på de her plader som tidligere nævnt så er det den isolering der er i væggen du skal kigge på...med andre ord tykkelsen på,en gipsplader siger ikke noget om væggens isoleringsevne.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Så fangede jeg den, mange tak👍
Ja nogen gange kan man have så meget  fokus på noget så det helt stopper for at "10 øren" kan falde med det samme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også