Skal man søge om etablering af gæste toilet.

Hej - vi skal have etableret gæstetoilet i stueetagen. Er det noget man skal søge kommunen om tilladelse til når det kun er toilet. 

mvh
Karstenribe
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja. Det er noget af det mest forbudte at rode med, idet det involverer aut. folk vedr. kloak, vand og sikkert også el..
Jeg lavede stort set alt da jeg for 25 år siden renoverede vores hus, også uden at spørge, men lige netop kloakerne turde jeg ikke andet end at få godkendt. Jeg lavede det godt nok selv, men via en autoriseret kloakmester.

Med venlig hilsen
ktm

 

Måske kan din forsikring være interesseret i om der forefindes et ekstra vådrum i huset. Det koster ikke noget at spørge dem forlods
Nej, det kræver ikke tilladelse sålænge det tilsluttes dit eksisterende system på grunden. Det skal udføres autoriseret og kommunen skal (mener jeg), have nye tegninger over kloakeringen.
Et gæstetoilet er ikke = vådrum. Gulvafløb = vådrum.

 

... utroligt så få der kan læse og forstå et simpelt spørgsmål.

 

Gravko skrev den 17-12-2020 07:12:06

... utroligt så få der kan læse og forstå et simpelt spørgsmål.

 utroligt så få der stiller deres spørgsmål til dem der kan svare på det !!!!!!!!


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Gravko skrev den 15-12-2020 20:30:17

Nej, det kræver ikke tilladelse sålænge det tilsluttes dit eksisterende system på grunden. Det skal udføres autoriseret og kommunen skal (mener jeg), have nye tegninger over kloakeringen.
Et gæstetoilet er ikke = vådrum. Gulvafløb = vådrum.

 Kommer det ikke an på anvendelsen af rummet? Så hvis der f.eks er en bruser må man antage at det er vådrum, men hvis der blot er gulvafløb, er det ikke nødvendigvis vådrum? Jeg synes definitionen er uklar..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg ville bare lave det og skid hhul i resten. Det er jo ikke sådan at kommunen eller andre rent fysisk kommer hjem og tjekker dit "gæstetoilet i praksis vel? Eller har overvågning på for at se om det reelt blot er et "gøstetoilet" eller et decideret baderum....
Jeg ville ringe til kommunen og spørge. De er måske endda nogle flinke folk.. De kan faktisk også lige tilrette BBR, så du står korrekt angivet med det nye wc🙂
(Det var sådan vi gjorde da vi sløjfede et gæstetoilet og lavede et badeværelse)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis