Intet luft omkring vindue

Hej

Jeg er ved at få rejst en tilbygning i træ. 

Der er ikke blevet taget højde for, at der skal en 16mm powerpanel HD plade ind i lysningen og ind bag vinduet. Helvis passer det på milimeteren, men det betyder at vinduet sidder en anelse i spænd, og at fugen bliver minimal.

Har det nogen betydning at fugen bliver så lille?

V.h. Rasmus 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan godt gå med en meget lille fuge
men det må ikke side i spænd , træ arbejder jo lidt
du kan jo evt tage et par mm med en elhøvl
hvis noget af træet suger lidt fugt , risikere du at det ikke han lukke ordentligt

Det er træ/alu. Gør det risikoen mindre? 
Har du sat vinduerne i? Hvis nej, er du sikker på, at det hele er fuldstændig lige? For ellers er der jo ingen tilpasningsmuligheder.

Jeg havde nok, hvis det er muligt, lavet det om, så der er en korrekt størrelse fuge på Ca 8 mm. 

Mvh. Christian M
 

Annonce
5 ud af 8 er sat i ja. Ja det er lige, og man kan med lidt snilde og bank med hånden få dem i. Pladerne skal dog efterfølgende også pudses, og så kan de jo i hvert fald ikke komme ud igen...
Grafle skrev den 12-12-2020 09:26:46

5 ud af 8 er sat i ja. Ja det er lige, og man kan med lidt snilde og bank med hånden få dem i. Pladerne skal dog efterfølgende også pudses, og så kan de jo i hvert fald ikke komme ud igen...

 Så i vil i reeliteten ikke kunne få det, når nu der skal puds, som i så vil pudse ind mod vinduet? 

Det er, i mine øre, en ommer at pudse ind mod et vindue udendørs, når I har mulighed for andet.

Ja det er træls at skulle ændre, men i vil blive glade for det i længden. 

Mvh. Christian M
 

Tak for rådet 👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis