Skab i indhak

Hej.

Jeg står og skal til at flytte her i januar måned, og i den nye lejlighed er der et åbent indhak i væggen, som vi godt kunne tænke os at lave om til et skab til jakker og sko. Samt hylder til opbevaring af diverse ting og sager. Her kommer så mit spørgsmål. Hvordan vil det være nemmest og pænest at montere? Der er mulighed for at montere både låge med beslag samt hylder og bøjlestand direkte ind i hakket i væggen. Ellers havde jeg tænkt at bygge et form for skab med 2 sider og en top i, som passer lige ind i hakket, og så montere alt deri. Så laver vi nemlig heller ingen huller i selve væggen, da skabet i princippet bare kan trækkes ud og ind. Hvordan ville i fikse dette?​

Med venlig hilsen,
Tobias.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var et åbent spørgsmål.

Du vil sandsynligvis få lige så mange forslag som der er medlemmer af dette forum. Få inspiration fra et eksisterende skab, og byg så selv hvad du ønsker.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvor bredt er stykket? Jeg ville købe billige hvide skabskorpusser, dvs skabe uden låger. Tilpas i siderne med slutningslister og monter så et sæt skydelåger foran. Du sparer plads og de skabe koster ikke en herregård. Hvis du flytter, kan du afmontere skydelågerne og bruge dem et andet sted. Højden indretter du ved at skrue et brædt i loftet til styreskinnen og klodser et brædt op i bunden til skinnen til hjulene, med en hvid melaminliste foran som fodspark.
Klart det bedste og billigste at købe færdige skabe og eventuelt tilpasse dem. Det er både tids og værktøjs krævende at lave de rette huller til hylder og hængsler. 
Men nogle mål ville give mere konkrete råd. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen folkens!
Tak for svarene allerede. Det virker som om det nemmeste er et skabskorpus, som vi så tilpasser. Jeg har desværre ikke målene på indhakket før midt januar. Men vi vil nok også først lave det engang start februar. 
Når du får adgang til stedet, vil det være en fordel, hvis du tager et billede og poster her. Så vil det være lettere at komme med gode råd. I mit hoved er der kun et meget uklart billede af, hvorledes det hak ser ud.
Men jeg er heller ikke særlig kreativ - før jeg har det rette billede af problemet.

Kurt B. Andersen
Annonce
Dybden på et skab kan næsten uden videre tilpasses lidt. Dog med det forbehold at bøjler jo skal have en vis bredde hvis de skal vende på den led. Ligeledes vil hylder jo blivemindre værd hvis man korter dem af. Må skabet stikke lidt ud af hullet er der jo ingen problemer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeps! Min 60 cm i dybden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis