Snurrende lyd fra foran...

Hej.

Jeg har undret mig over at der på det seneste er kommet en snurrende lyd og lidt snurren i rattet også. Hvad kan det være? Jeg har en Ford Mondeo Stc. 2003. Jeg har lige fået skiftet forhjuls lejer hvilket jeg har gjort selv med det rette værktøj. Tænker om det kunne være manglende olie i greakassen?

Håber een kan "hjælpe" med at komme med en ide om hvad det kan være? Drivakslerne blev udskiftet for ca. 3-4 år siden, så det kan jo ikke være det?

Mvh.

Spooky.M
--------------------------------------------------------------------------
■- Hvis det er nemt at lave, så få dog andre til det -■
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mangler der olie på servostyretøjet?
Rørene har det med at tære, hvorefter olien løber af. Gæt hvorfra jeg ved det!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ktm: Den er ikke træg i selve styringen, det er nu mere når jeg kommer op i fart at det begynder at "snurre" - så at sige.

Uldal: Ja, der fulgte 2 nye møtrikker med i sættet. De er ligeledes blevet efterspændt.

Mvh.

Spooky.M
--------------------------------------------------------------------------
■- Hvis det er nemt at lave, så få dog andre til det -■
Har du kontrolleret standen i beholderen til servoolie. Min erfaring er, at standen skal synke meget, før den bliver træg i funktionen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ktm: Jamn - jeg tror ikke det har noget med standen af servo olien da den "snurren" stiger jo hurtigere jeg kører ligeud, men falder noget i sving. Den lyd/og i rattet bliver kraftigere når jeg øger hastigheden. Jeg mistænker at det måske kan være manglende olie i gearkassen selvom jeg havde fyldt op da jeg fik en "ny" motor i for ca. 2-3 år siden, men igen...


Mvh.

Spooky.M
--------------------------------------------------------------------------
■- Hvis det er nemt at lave, så få dog andre til det -■
Annonce
Hvis den stiger med hastigheden lyder det logisk som lejer - har du sporet den efter skift? Som grovindstilling kan du checke dine hjul er i lod og spidser en smule, vel og mærke i kørestilling, hvor hjulene står på " vejen " ( det må jo ikke sammenlignes med en prof sporing ) - jeg bider bare lidt mærke i symptomerne, ligeud = lidt knurren, i sving = aftagende. Check olie på gear, men hvis det ikke var der før, hvorfor så nu? ( medmindre dine trækaksler ligefrem sidder og spænder mod gearkassen nu )

 

Er det kommet ifm skift til nogle gamle vinterdæk?

Med venlig hilsen
ktm

 

Ktm: Nej, slet ikke. Jeg kørte på nogle 225/40 18" før og har så skiftet dem med mine lidt ældre fælge med nogle 195/55 16" og lyden er der stadigvæk.

Mvh.

Spooky.M
--------------------------------------------------------------------------
■- Hvis det er nemt at lave, så få dog andre til det -■
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis