Lysning buet vinduer

Kære  Forum
Hvordan vil i løse denne, skal have lavet lysninger og afsluttende liste rundt om “hullet”. Men hvordan griber man det an, kan ikke finde en løsning til det buet over vinduet. Samt en liste rundt inde ved vinduet og ud til kantet. 

Er der en der har en ide. ?
Kære  Forum Hvordan vil i løse denne, skal have... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
med så bred en fuge i siderne , ville jeg nok vælge at fuge et stykke plade på alle 3 sider et par mm bag rammekanten og så male den sammen med væggen , så bliver den næsten usynlig , og ser ikke så klodset ud
bredker skrev den 10-12-2020 20:07:00

 ja , det kan den sagtens , bare du bruger en fuge der bliver gennem tør

har selv lavet det på den måde udendørs , og det har holdt i 10 år nu
og så er det langt pænere , og falder helt naturligt ind i modsætning til hvis det er sømmet på som alm lister

 Forstår stadig ikke helt, hvordan du egentlig vil få pladen til at sætte ordentligt, inden fugen er tør? 


Mvh. Christian M
 

Hvis der ikke er fuget på ydersiden af dit vindue, så havde jeg nok afmonteret vinduet igen og skruet nogle passende stykker lægter på vinduet i siderne og i toppen, med en passende mål fra indersiden af vinduet, så det passede med den pågældende plade eller fermacell plade, der skal skydes på.

Og så monteret vinduet igen, og til sidst pladerne på. 

Mvh. Christian M
 

det er intet problem , hvis bare du ikke selv skubber til den før dagen efter
du kan evt kile den fast med et par stumper træ hvis du holder dem bagerst så der kan fuges over
jeg havde nu ellers ikke noget problem med at styre dem i fugen
Sender lige noget i morgen. Er helt med på at mdf ikke kan bøjes  “den” vej. Der er også til toppen af lysningen
Men for lige at få en ting på plads 😂😂 så ønsker jeg ikke at åbningen skal gøre meget smallere end den er, derfor skal lysningspladerne heller ikke sidde direkte ind på vinduet, men på den eksistere mur,  Giver der mening?

Annonce
Jimmidue skrev den 10-12-2020 20:56:16

Sender lige noget i morgen. Er helt med på at mdf ikke kan bøjes  “den” vej. Der er også til toppen af lysningen
Men for lige at få en ting på plads 😂😂 så ønsker jeg ikke at åbningen skal gøre meget smallere end den er, derfor skal lysningspladerne heller ikke sidde direkte ind på vinduet, men på den eksistere mur,  Giver der mening?

 Ikke helt. 

Men du svarer aldrig på, om vinduet er fuget, trods jeg forsøger at hjælpe dig?

Mvh. Christian M
 

det er jo en smagssag om man vælder den ene eller anden løsning , de kan være lige rigtige  af den grund
ja de er fuget ;) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også