Stabilisering af legehus

Hej

Jeg har et legehus stående, som jeg har fjernet indvendig beklædning af krydsfinerplader i. De var stærkt angrebne af skimmel.

Jeg skal på en eller anden måde have legehuset stabiliseret med noget andet end pladerne. Som det er nu, kan jeg rokke med hele huset, og børnene leger nogle gange på taget af huset også.

Kunne det være en mulighed at montere lægter bestemte steder indvendigt - og hvor skal de i så fald sidde? Vil det give noget at lægge en "ring" af lægter hele vejen rundt over vinduerne, eller skal de nærmere sidde på skrå i de enkelte fag?

Huset er 2,5 x 2 meter.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du sætter en lægte fra nederst i de 4 hjørner og op til taget (remmen). I de 8 fag som støder op til hjørnerne. Så skulle det blive meget stabilt. Beklædningen skrues /sømmes i lægten

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Mange tak for svar.

Jeg er helt grøn, men regner med at remmen er ved tagfod?

Planen var, at lade være med at beklæde huset indvendigt. Håbet er, at lidt mere luft vil sikre, at der ikke opstår helt så meget skimmel.

Mvh
Ja remmen er der hvor spærene er gjort fast. Det vil absolut gi en bedre udluftning hvis du ikke beklæder indvendigt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Og tilsvarende i den anden ende, hvor det er muligt. I siden med dør/vindue er det nok svært, så de må undlades. Hvis det ikke er stabilt nok i den ende, så kan du lave tværstivere mellem spær.
Mange tak for gode svar!
Du kan også nøjes med et Stykke krydsfiner i trekant i øverste hjørne ca 30x30 cm og slkrue dem fast langs tagrem og hjørnestolper.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis