Jeg har gravet et 240v kabel over til udendørs belysning. Tidligere ejer har åbenbart ikke gidet grave det mere end 30 cm ned...
Det, der undrer mig ler, at mit HFI-relæ ikke slog ud. Og det gjorde det heller ikke, da jeg efter at have gravet kablet fri pressede fasen direkte i jorden (for at se, hvad der skete), Burde det ikke slå ud, eller kan jorden lede så dårligt, at det ikke giver nogen strøm af betydning? Vil jo også forklare, hvorfor jordspyd er så lange, som de er.,,
Og ja, HFI-relæet fungerer udmærket, når jeg trykker på testknappen. Det er heller ikke mere end et halvt år siden, elektrikeren bankede nyt jordspyd i og målte forbindelsen igennem.
Nogen bud? Tak