Ingen varme på ny radiator

Hey,

Har lige smidt en ny radiator op (600x900 mm.). Havde to ballofixer siddende, én på frem og én på retur... Eller det er et ét-strengsanlæg, men det er en afgrening til en håndklædetørrer, som jeg har hooked på og det er håndklædetørrens frem og retur... Anyways, her har jeg smidt 15 mm. PEX på.
På den nye radiator er termostat og ventil sat øverst til højre, retur i bunden til højre, luftskrue øverst til ventre og prop i venstre bund.

Efter montering åbnede jeg for ballofixen på fremløbet til radiatoren og lod radiatoren blive fyldt. Trykket røg i bund på fyret helt som forventet. Så åbnede jeg for retur på radiatoren og så gik den ellers med at fylde vand på anlægget og lufte ud.

... som sagt så gjort. Trykket på fyret (gasfyr med lukket ekspansion) ligger på 1,3 bar og der er fin varme på resten af hytten. Men ikke den nye radiator.

Ventilen på den nye radiator er indstillet til N og termostaten sat til fuld smadder... Og det sprøjter fint ud med vand når jeg åbner luftskruen.

Hvor starter jeg fejlsøgningen...?

 

Hey, Har lige smidt en ny radiator op (600x900... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Sidder der ikke også en pumpe i selve fyret? Den vil kunne klare cirkelationen til dine radiatorer i 1-kreds systemet, og sikkert også kunne levere "fødetrykket" til din gulvvarmeshunt.

Søren O
Det lykkedes at få varme på, alene ved lige at skylle radiatoren igennem via returen. Ved ikke om der har været fanget lidt luft eller hvad det var, skidt og møg... Men skiftede alligevel til en RA-G ventil, hvilket også kører fint :)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis